הדולר התחזק ב-0.4%; היציג: 3.545 שקלים

הדולר נסחר הבוקר בעליה של 0.425%, ושערו היציג נקבע על 3.545 שקלים. היורו לעומת זאת נחלש ב-0.2% ונסחר סביב 4.71 שקלים.

"הדולר-שקל צנח בשבוע שעבר לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2011, וזאת על רקע היחלשותו של הדולר בעולם וחוסר מענה מצד בנק ישראל", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הירידה מתחת לשפל של מאי ב-3.545 (אז התחיל המהלך של בנק ישראל לחיזוק הדולר) הביאה להפעלה המונית של פקודות לקטיעת הפסדה בפוזיציות קנייה, ויצרה גל כלפי מטה. הדולר-שקל ככל הנראה עדיין לא קבע תחתית והוא עשוי להמשיך לרדת כשהיעד הבא הוא באזור 3.50 שקלים".


צילום: רויטרס

"למרבה ההפתעה, שנאת הסיכון שפשתה בשבוע שעבר בשווקים העולמיים לא חיזקה את הדולר, כי אם הכבידה עליו,, הוסיפו ב-FXCM. "בדרך כלל הדולר נהנה מעלייה בביקוש בעתות של אי ודאות ובריחה מסיכון, אולם בשבוע שעבר צנח מדד הדולר העולמי, הדולר-אינדקס, לשפל של כמעט חודשיים. הדולר-שקל נע כעת על פי המגמה העולמית, ואם נראה השבוע את המשך היחלשות הדולר, גם הדולר-שקל ינוע מטה".

"במרוץ לנגידות בנק ישראל שני השמות המובילים כרגע הם מריו בלכר וצבי אקשטיין", סיכמו ב-FXCM, "אולם, לאור סאגת שני המינויים הקודמים, בשוק ימתינו להחלטותיה של ועדת טירקל לפני שיתחילו לתהות על קנקנו של מועמד כזה או אחר. ייתכן כי הכוונה של נתניהו להגיש לוועדה מספר שמות היתה הדבר הראוי לעשותו בתחילת התהליך, ואולם כעת, לאור הוואקום הממושך בהנהגת בנק ישראל, התמשכות התהליכים והסחבת רק מזיקה לאמון השווקים, בטח לאור העובדה כי הדולר-שקל כבר נסחר 'באזור האדום' המסכן מאוד את הייצוא הישראלי והכלכלה בכלל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן