הדולר התחזק ב-0.4%: "המצב בסוריה עשוי להבריח משקיעים זרים מהשקל"

הדולר התחזק היום ב-0.4%, ושערו היציג נקבע על 3.603 שקלים. היורו התחזק ב-0.6%, ושערו היציג נקבע על 4.818 שקלים.

"המומנטום החזק של העלייה מלמד שכרגע הסנטימנט בקרב המשקיעים נוטה לטובת הדולר", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "ייתכן גם שבנק ישראל עושה מאחורי הקלעים שימוש במנגנון ההתערבות, וזאת מאחר שבעולם הדולר דווקא נסחר בשבוע שעבר במגמה מעורבת והפכפכה".

"השבוע החדש נפתח בצל האיומים המרומזים של ארצות הברית לתקוף בסוריה, בתגובה לשימוש שעשה משטר אסד בנשק כימי כנגד אזרחים", הוסיפו ב-FXCM. "תרחיש שכזה טומן בחובו את הסכנה להיגררות של ישראל לתוך המערכה, וזאת לאור איומי המשטר הסורי. על כן, עצם האפשרות עשויה להרתיע את המשקיעים, בעיקר הזרים, מרכישה של שקלים עד להתבהרות המצב, ועל כן הסלמה עשויה להכביד השבוע על השקל ולהוות גורם נוסף, גיאו-פוליטי, שידחוף את הדולר-שקל מעלה". 

צילום: רויטרס

"האפשרות למתקפה אמריקנית על סוריה עשויה גם להכביד השבוע על המסחר בשוק העולמי ולגרום לעלייה במחיר הנפט", המשיכו ב-FXCM. "בשווקים לא אוהבים אי-יציבות, ודאי שלא במזרח התיכון. התערבות אמריקנית עשויה להסלים את המצב הנפיץ ממילא באזור ואולי לגרור מדינות נוספות למערכה, והתרחיש הזה יגביר השבוע את רמת החשש בשוק ועשוי להכביד על הסנטימנט בקרב המשקיעים. כמו כן, ולמרות שסוריה אינה יצרנית משמעותית של נפט, ייתכן שנראה גם עלייה במחיר הנפט, כפי שקורה בדרך כלל כשהמזרח התיכון בוער".

"הנושא הראשי שימשיך ויעסיק את השווקים גם השבוע יהיה מדיניותו של הבנק הפדרלי", סיכמו ב-FXCM, "וזאת לקראת ישיבת הבנק המכרעת ב-18 בספטמבר. בשבועיים האחרונים ראינו את העמקת התיקון בשוק האמריקני בעקבות ההערכה הרווחת כי הבנק הפדרלי יתחיל בצמצום רכישות האג"ח כבר בספטמבר. כרגע, הגורם העיקרי שמכביד על המסחר ומרתיע את הקונים מלחזור לשוק בהמוניהם הוא אי הוודאות. ההתבטאויות מצד בכירי הבנק בשבועות האחרונים רק מוסיפות לבלבול".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן