הדולר התחזק ב-1% – היציג 3.63 שקלים; "ברננקי חולל מפנה"

לאחר שצנח ב-10 אגורות (3%) מאז הפחתת הריבית האחרונה זינק היום שער הדולר ב-1% ל-3.63 שקלים, בעקבות הודעתו של נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, אשר רמז על סיום תכנית רכישות האג"ח. שער היורו, לעומת זאת נחלש ב-0.5% ל-4.79 שקל.

רכישות המט"ח הגדולות והפחתות הריבית (ב-0.5% בשבועיים) לא הועילו, ושער הדולר צנח לכ-3.59 שקל, לפני שעלה הבוקר בעקבות דברי ברננקי.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בנק ישראל רכש 1.2 מיליארד דולר בחודשיים ולא הצליח ליצור פיחות בשקל. גם הפחתת הריבית הכפולה והחריגה (בשתי מנות של 0.25%) לא עזרה והשקל המשיך להתחזק. יצויין כי שער הדולר צנח ב-10 אגורות (3%) ממועד הפחתת הריבית השנייה לאחר שזינק ב-4.2% מהפחתת הריבית החריגה והמפתיעה.


צילום: רויטרס

בחברת FXCM ישראל מדגישים כי "הצהרת הבנק הפדרלי חוללה מפנה בדולר בעולם. מדיניות הבנק לא צפויה להשתנות בקרוב, וגם צמצום רכישות האג"ח ייעשה בהדרגה, אבל מבחינה פסיכולוגית השוק חווה 'תסמיני גמילה' מרעיון ההרחבה הכמותית".

"הדולר-שקל מזנק על רקע הזינוק החד בערכו של הדולר בעולם בעקבות תוצאות ישיבת הבנק הפדרלי אמש", המשיכו ב-FXCM. "הדולר-שקל למעשה נחלץ משבירה משמעותית מטה, לאחר שנסחר באזור הקריטי של 3.59. המפנה החד ביממה האחרונה נובע כמובן מרמיזת ברננקי על צמצום היקף ההרחבה הכמותית עוד השנה".

"השוק הגיב בבהלה וראינו ירידות שערים בבורסות העולם והתחזקות של הדולר מול כל המטבעות (כולל השקל)", סיכמו ב-FXCM. "בפועל, מדיניות הבנק הפדרלי לא צפויה להשתנות בקרוב, וגם צמצום רכישות האג"ח ייעשה בהדרגה, אבל השוק מגיב באופן פסיכולוגי. לא צפוי מפנה שלילי דרמטי בשווקים, אלא רק תיקון ומסחר הפכפך. כלכלת ארצות הברית הולכת ומשתפרת ואמש העלה הבנק את תחזית הצמיחה למשק האמריקני".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן