הדולר זינק ב-0.9% ושערו היציג נקבע על 3.648 שקלים

התנודתיות הגבוהה בשוק המט"ח נמשכת. הדולר הוסיף להתחזק היום ב-0.9% ושערו היציג נקבע על 3.648 שקלים. לטענת האנליסטים, המגמה בשוק המט"ח תואמת את זו השוררת בשאר העולם, כאשר השווקים עדיין מתנהלים בעצבנות לנוכח אי הוודאות לגבי המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים. 

"הדולר-שקל ממשיך לנוע בתנודתיות גבוהה, וזאת בהשפעת ההפכפכות והעצבנות במסחר הגלובלי בשוקי המניות והמט"ח. ועם זאת, למרות התנודתיות הגבוהה, הצמד נע בתוך טווח מוגדר – 3.60 ל-3.65", כך אומרים הבוקר ב-FXCM ישראל. "הזינוק החד של הדולר-שקל אתמול כלפי מעלה התרחש לאחר שהצמד ירד ל-3.60, רמה שעוררה ביקוש גדול. כעת המומנטום שוב נוטה לטובת הדולר, וזאת בעקבות התחזקות הדולר בעולם. אבל כדי לאשש את מגמת העלייה נצטרך להמתין לפריצה של רמת המפתח ב-3.656".

צילום: רויטרס

בחברה מסבירים כי "שוקי המניות דווקא נעלו בעליות חדות, וזאת על סמך התקווה שנתוני המקרו הירודים יגרמו לבנק הפדרלי לדחות את צמצום ההרחבה הכמותית. ועם זאת, הנהירה אל הדולר מעידה כי רמת החשש בשוק גבוהה".

עוד טוענים כלכלני החברה כי "הרטוריקה המעורפלת של הבנק הפדרלי גורמת לכך שהשוק מאוד רגיש לכל נתון כלכלי הגורם לשינוי בהערכות לגבי צעדיו העתידיים של הבנק הפדרלי. הבנק הפדרלי אכן מצוי כעת בדילמה קשה. ההרחבה הכמותית מתחילה לייצר תופעות לוואי שליליות, אשר מתבטאות בעיקר בעלייה מדאיגה בתשואה בשוק האג"ח הממשלתי. לחלופין, סיום ההרחבה כאשר הצמיחה כה נמוכה עשויה להאיץ את הנסיגה הכלכלית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן