הדולר טיפס ב-0.165%: "למינוי פרנקל תהיה השפעה מוגבלת"

הדולר התחזק היום ב-0.165% ושערו היציג של המטבע באמריקאי נקבע על 3.634 שקלים. היורו נחלש היום ב-0.638% ושערו היציג נקבע על 4.7623 שקלים.

יומו הראשון של שבוע המסחר במטבע חוץ נסגר על רקע ההודאה על מינויו של יעקב פרנקל לתפקיד נגיד בנק ישראל. "נראה כי פרנקל משלב מגוון רחב של מרכיבים: ניסיון, יוקרה בינ"ל והיכרות עם המשק הישראלי. בדיוק מהסיבות הללו, המשק צפוי להגיב בחיוב למינוי" אמרו הבוקר אנליסטים בחברת FXCM ישראל. "התגובה החיובית תורגש במיוחד בשוק המניות ופחות בשוק המט"ח, שכרגע מושפע בעיקר מהמגמות בעולם".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

הודאתו של נגיד הבנק הפדרלי בשבוע שעבר בדבר כוונת הבנק לצמצם את מדיניות ההרחבה הכמותית שנקט הבנק, שינתה באופן דרמטי את מגמת הדולר ברחבי העולם והביאה לחיזוק מעמד הדולר לאחר 4 שבועות רצופים בהם נחלש המטבע האמריקאי. מאז, "זינק יחס הדולר-שקל בחדות, ואף נגע ב-3.65. מבחינה טכנית, זהו כעת מחסום ההתנגדות המשמעותי. פריצתו תהווה אישור למגמת העלייה ושהצמד בדרכו לשיא של 3.719 ולרמות מחיר גבוהות בהרבה".

הדולר מתחזק I צילום: רויטרס

בחברה הוסיפו כי "מעניין יהיה לראות אילו צעדים ינקוט פרנקל למול האתגרים הנוכחיים של המשק הישראלי: בועת הנדל"ן, ההאטה במשק, התיסוף בשקל – והאם ימשיך בקו של קודמו בתפקיד, סטנלי פישר", והעריכו כי "המשקיעים ימתינו להתבטאויותיו הפומביות הראשונות של פרנקל בכדי לבחון את עמדותיו הנוכחיות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן