הדולר טיפס ב-0.6%: "המצב במצרים מחזק את הדולר בעולם"

שוק המט"ח: הדולר התחזק היום ב-0.6% אל מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.651 שקלים. היורו התחזק ב-0.1% מול השקל ושערו היציב נקבע על כך שעומד עתה על 4.734 שקל.

"הדולר התחזק משמעותית ביממה האחרונה מול המטבעות המרכזיים בעולם, וזאת על רקע החששות בשוק מפני התערערות היציבות במצרים", אומרים במחלקת המחקר של FXCM. "בכל אימת שמתערערת היציבות הגיאו-פוליטית במזרח התיכון, השוק העולמי מגיב בחשש מפני פגיעה בסחר הנפט והביקוש לדולר, המהווה נכס בטוח יותר, מיד מזנק. ועם זאת, למרות חוזקו של הדולר בעולם, הדולר-שקל נסחר במנותק מהמגמה העולמית בדולר וממשיך לדשדש במקום".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


צילום: רויטרס

"התנועה הזו ממחישה שוב את הסטטוס קוו בשוק המקומי, כאשר המשקיעים והספקולנטים ממתינים לכניסתו לתפקיד של הנגיד החדש פרנקל. למרות שמינויו של פרנקל התקבל בתחילה באופן חיובי בשוק, החלו לעלות שאלות האם הוא אכן המינוי הנכון לתפקיד והאם יצליח להיכנס לנעליו הגדולות של פישר", אומרים בחברה. "בעיקר ישנו חשש שהנגיד יאמץ מדיניות מוניטרית נוקשה מדי, אשר תכביד על המשק במצבו הנוכחי ואולי תחריף את ההאטה".

כמו כן מוסיפים כלכלני FXCM כי השוק כרגע נמנע מפריצה לכאן או לכאן. "על פי תמונת המצב הטכנית, הסבירות הגבוהה יותר היא לפריצה כלפי מעלה, מעל 3.65 ולעבר השיא ב-3.719. התחזקותו של הדולר בעולם תתרום לכך".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן