הדולר יתחיל להתחזק? "הפיחות קרוב למיצוי"

"הדולר-שקל נסחר עם פתיחת שבוע המסחר כמעט ללא שינוי סביב רמת 3.52. גם בעולם לא נרשמו תנועות ראויות לציון בשוק המט"ח העולמי ובשוקי המניות. ייתכן שהשווקים קרובים למיצוי המהלך הנוכחי, שהביא את הדולר לשפל חדש של 9 חודשים (על פי מדד הדולר) ואת מדדי המניות בוול-סטריט לשיאים חדשים של כל הזמנים", כך אומרים היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

החלק הארי של עונת דוחות הרווח מאחורינו וכבר ניתן פחות או יותר לסכם אותה בציון "עובר".
מה שעשוי לעורר מחדש את התנודתיות בשוק העולמי בכלל, ובדולר בפרט, היא ישיבת המדיניות של הבנק הפדרלי, שתחל היום ותסתיים ביום רביעי. על פי הקונצנזוס בשוק, הבנק הפדרלי לא יבצע שינויים במדיניות וידחה את תחילת צמצום ההרחבה הכמותית למחצית הראשונה של 2014, הן בשל החולשה בשוק התעסוקה והן בשל הנזקים הכלכליים שנגרמו למשק האמריקני בעקבות ההשבתה במשק.

צילום: רויטרס

אם זו תהיה הרטוריקה בהודעת הסיכום של הבנק, ייתכן שנראה את המשך היחלשות הדולר, בעולם וגם למול השקל. מנגד, אם הבנק יפתיע ויאותת על האפשרות של צמצום ההרחבה הכמותית, הרי שהדבר עשוי לגרום לטלטלה בשוק, להכביד על המניות ובמקביל לחזק את הדולר.

בזירה המקומית, לא ניתן להצביע על גורמים בעלי משקל המשפיעים על המסחר בדולר-שקל. מבחינה טכנית, ההתבססות מעל 3.52 עשויה להכשיר את הקרקע לתיקון נרחב יותר כלפי מעלה. לשם כך, נצטרך להמתין לפחות לפריצה מעל 3.54. מנגד, אם נראה שוב סחף שלילי במסחר העולמי בדולר, אשר יגרור גם את הדולר-שקל מטה, הרי ששבירה מתחת לרף הקריטי של 3.50 עשויה לסלול את הדרך לירידה לשפל חדש מתחת ל-3.473", מעריכים ב-FXCM.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן