הדולר ממשיך לדשדש: היציג – 3.595 שקל; "אנו מתקרבים לשפל"

למרות שבמרבית היום נחלש הדולר מעט ונסחר סביב 3.59 שקלים, קבע היום בנק ישראל את השער היציג על 3.595 שקלים – עלייה של 0.03%. במקביל, גם היורו התחזק ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 4.814 שקלים.

"הדולר-שקל ממשיך בכל יום מחדש לבחון רמות שפל חדשות", אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "נראה ששום מומנטום חיובי לא מצליח להתפתח למרות התמיכה שאמור לספק אזור המחיר של 3.57-3.59 שקל. לפחות מבחינה טכנית נראה שהצמד בדרך הבטוחה מטה, לעבר השפל האחרון ב-3.545 שקל, משמע מחיקת העלייה כולה שהחלה עם הכרזתו של בנק ישראל על מדיניות יזומה להחלשת השקל, שתכלול רכישות דולרים בהיקף של 2.1 מיליארד דולר עד סוף השנה.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

צילום: רויטרס

"למרות הירידה הנמשכת והסיכון הטכני לשבירה מטה, בנק ישראל עומד על הגדר בימים האחרונים ובוחר שלא להתערב", המשיכו ב-FXCM. "ואולם, הדולר-שקל, כמו כל הנכסים הפיננסיים בשוק העולמי, ינוע היום בצלו של אירוע המפתח של השבוע, ואולי של יתרת השנה – החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. סביר להניח כי שיהיו לה שתי משמעויות בטווח הקצר – האצה של ירידות השערים בשוקי ההון והעמקת התיקון שאנו עדים לו בחודש האחרון, ובמקביל, התחזקות הדולר".

"איתות על הקשחה מוניטרית תורמת לחיזוק המטבע", סיכמו ב-FXCM, "והדולר, שהיה נתון לפיחות מתמשך בערכו מאז החל הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב במדיניות המרחיבה, צפוי להתחזק מול המטבעות המרכזיים, וגם למול השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן