הדולר נחלש ב-1.08%: "יוזמת רוסיה הסירה משקולת מעל השקל"

הדולר נחלש במהלך היום ושערו היציג נסגר על – 1.08%, ונסחר ברמה של 3.56 שקלים לדולר. גם היורו נחלש היום ב-1%, ונסחר סביב 4.72 שקלים.

"כנראה שהמתקפה בסוריה נדחית עד להודעה חדשה, וזאת לאחר מהלך דיפלומטי מבריק של רוסיה וסוריה", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמנם יצא ניזוק תדמיתית מכל הסאגה הסורית, אבל בשווקים הפיננסיים העולמיים היוזמה הרוסית שיחררה אנחת רווחה ובעקבות המהלך הדיפלומטי אנחנו רואים השבוע עלייה באהבת הסיכון".

"בשוק המט"ח, השיפור בסנטימנט מתבטא בהיחלשות ניכרת של הדולר למול המטבעות המרכזיים. למול השקל הירידה של הדולר חדה אף יותר, וזאת לאחר שהשקל נפגע מאוד מהמתיחות עם סוריה וכעת 'המשקולת' הזו יורדת מהגב שלו ונראה שהמשקיעים הזרים שוב נוהרים אל השקל", הוסיפו ב-FXCM. 

צילום: רויטרס

ב-FXCM מוסיפים כי ייתכן שבנק ישראל יצטרך להתערב שוב במסחר כדי למתן את קצב הירידה החריג של שער החליפין, ששוב מתקרב לאזורי השפל האחרונים: "לפחות לפי שעה, אפשר להניח את הנושא הסורי בצד. מן הסתם זו אינה המילה האחרונה, אבל השווקים צפויים לעבור לעסוק בענייני השעה האחרים, ובראשם ישיבת הריבית של הבנק הפדרלי, שתתקיים ברביעי בשבוע הבא. האירוע הזה עשוי לקבוע את המגמה של הנכסים בשוק הפיננסי לתקופה הקרובה, ובראשם המניות והדולר. ההערכות כרגע הן כי הבנק הפדרלי יודיע על צמצום ראשון, מתון, בהיקף של 10-15 מיליארד דולר בהיקף רכישות האג"ח החודשי, העומד כרגע על 85 מיליארד דולר".

"מעבר לשיעור הצמצום, בשווקים ימתינו לראות מה הקווים המנחים שיפרוש הבנק הפדרלי להמשך התהליך", סיכמו ב-FXCM. "אם הבנק יבהיר כי קצב הצמצום צפוי להיות איטי ומותנה בשיפור הכלכלי – הדבר יתקבל בחיוב בשוקי ההון ויחליש את הדולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן