הדולר שב להחלש; השער היציג – 3.605 שקלים

לאחר שנדמה היה שהמגמה הפתהפכה והדולר יתחזק, נחלש היום שוב המטבע האמריקאי ב-0.8% ושערו היציג נקבע על 3.605 שקלים. גם היורו נחלש, ב-0.65% ושערו היציג נקבע על 4.73 שקלים.

"הדולר-שקל עלה מעט הבוקר לאזור 3.622, וזאת לאחר שאתמול תיקן כלפי מטה את העלייה החדה שנרשמה בשבוע שעבר", ציינו במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "במסיבת העיתונאים אמש, שבה הוצג הנגיד החדש, לא ניפק פרנקל הצהרות משמעותיות שניתן היה ללמוד מהן על מדיניותו הצפויה, ובשוק מתחילים לשאול שאלות לגבי עמדותיו בסוגיות המרכזיות".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

צילום: רויטרס

"מבחינת תפיסת עולם כלכלית פרנקל אמנם ממשיך את הקו של פישר", המשיכו ב-FXCM, "בעיקר בכל הנוגע לשמירה על ריסון פיסקלי, אולם לא ברור מה עמדותיו בכל הנוגע לאחד מדגלי מדיניותו של פישר, קרי המאבק היזום בתיסוף בשקל שבא לידי ביטוי במדיניות של התערבויות והרחבת המאזן של הבנק. זאת לאור העובדה כי פרנקל הביע בעבר הסתייגות ממהלכים מעין אלה".

"המסחר בדולר-שקל נע בימים אלה על פי המגמה של הדולר בעולם", סיכמו ב-FXCM. "בשוקי העולם אנו עדים להרעה משמעותית בסנטימנט ולאי-ודאות גדולה לגבי המהלך הבא של השווקים. הבורסות ביפן ובסין כבר נכנסו לטריטוריה דובית וגם במדדים באירופה ובוול סטריט ניתן לזהות שבירה שמרמזת על תיקון עמוק מכפי שציפו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן