“הדולר-שקל מנסה להתבסס מעל 3.65 – יתכן ונראה תיקון או דשדוש”

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל נסחר בעלייה כבר שבוע שביעי ברציפות, הולך ומתקרב ל-3.67 ומנסה להתבסס מעל רמת המפתח של 3.65. "רמה זו מהווה שליש מהירידה הגדולה מהפסגה ביולי 2012 ב-4.1 ועד השפל של יולי-אוגוסט 2014 ב-3.4. זו היתה גם רמת הפסגה הכפולה בקיץ 2013, אשר סימנה את תחילתה של הירידה החדה מטה. על כן, מעניין יהיה לראות כיצד יגיב השוק לרמת ההתנגדות המשמעותית הזו".


הדולר. לקראת תיקון מול השקל? | צילום: shutterstock

"מרשים כיצד בפחות מחודשיים הצליח הצמד למחוק כמעט שליש מירידה ממושכת של שנתיים. לאור ציון הדרך, ייתכן בהחלט כי יהיו ספקולנטים שיבחרו לממש רווחים בקרבת רמות המחיר הנוכחיות ואנו נראה סוג של תיקון או דשדוש. יש גם לזכור כי אנו לפני תקופת החגים, הרצופה בימי שבתון ומתאפיינת בנפחי מסחר דלילים יותר, ועל כן לא ברור אם בתנאים אלה יוכל השוק להעפיל לשיאים חדשים. ההתקרבות בין שר האוצר לראש הממשלה בסוגיית התקציב עשויה גם כן לתמוך בשקל".

"גם מדד הדולר, הבוחן את ערכו של הדולר למול סל מטבעות עולמי, השלים עשרה שבועות רצופים של עלייה וטיפס בשבוע שעבר לשיא של 4 שנים. למרות הצהרתו של הבנק הפדרלי בשבוע שעבר בתום ישיבת הריבית, לפיה הבנק יותיר את הריבית ברמה אפסית למשך תקופה ממושכת, הדולר עדיין נהנה מציפיות ריבית גבוהות יותר לעומת מטבעות אחרים, ועל כן הוא מתחזק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן