“ההסכם בוושינגטון רק דוחה את הבעיה בכמה חודשים; הדולר ימשיך להיות פגיע”

"ההסכם בוושינגטון רק דוחה את הבעיה בכמה חודשים; הדולר ימשיך להיות פגיע בתקופה הקרובה" – כך טוענים היום במחלקת המחקר של בית ההשקעות FXCM.

ב-FXCM סבורים כי העננה הפוליטית תמשיך לרחף מעל הדולר בחודשים הקרובים ולהכביד על המטבע: "דווקא לגבי שוקי המניות, יש סבירות גבוהה שנראה כעת את חזרתו של הראלי וטיפוס של המדדים לעבר השיאים האחרונים", טוענים ב-FXCM. "סנטימנט חיובי בשוקי המניות יהווה גורם נוסף אשר יכביד על הדולר, שבדרך כלל נחלש כאשר אהבת הסיכון בשוק גבוהה, והמשקיעים מעדיפים נכסים בעלי תשואה גבוהה יותר".

הדולר נחלש מאוד בתקופת המשבר וצנח בשבוע שעבר לשפל של 8 חודשים למול המטבעות המרכזיים, וזאת על רקע החשש מפגיעה חמורה בכלכלה, אובדן האמון במערכת הפוליטית, האפשרות להורדת דירוג, והפגיעה במעמדו של הדולר כמטבע הרזרבות העולמי.

צילום: רויטרס

"אמש, לאחר היוודע ההסכם, ראינו תגובה חיובית במסחר בדולר העולמי, אבל מתונה מאוד", אומרים ב-FXCM. "ההסכם שנחתם אמנם מאפשר מרווח נשימה נוסף למשא ומתן, אבל לא ברור אם הוא מניח יסודות לגישור פערי העמדות העמוקים בין הצדדים. לאור הסטטוס קוו הפוליטי בוושינגטון ומקרי העבר, בהחלט ייתכן כי בעוד כמה חודשים נגיע בדיוק לאותה נקודה".

"סנטימנט חיובי בשוקי המניות יהווה גורם נוסף אשר יכביד על הדולר", סיכמו בבית ההשקעות, "שבדרך כלל נחלש כאשר אהבת הסיכון בשוק גבוהה והמשקיעים מעדיפים נכסים בעלי תשואה גבוהה יותר. הדולר-שקל לא ביצע מהלך משמעותי השבוע והוא נסחר בסביבות השער של פתיחת השבוע. ברמה הטכנית, אנחנו עדיין ממתינים לעלייה מעל 3.57 שקלים או לירידה מתחת ל-3.52 שקלים כדי לקבוע את המהלך הבא של הצמד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן