ההרחבה הכמותית השלישית: הכירו את חוקי המשחק החדשים

עכשיו הכל השתנה. ההקלה הכמותית השלישית עליה הכריז אתמול נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי, כזאת שאינה מוגבלת בזמן, היא צעד שמשנה משחק. זריקת המרץ הזו לשווקים צפויה להכניס את השוק לסחרחרה, ולשנות את כללי המשחק.

לקבלת כל העדכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אופיה הבלתי קונבנציונלי של התוכנית החדשה של ברננקי, שתביא לקניית אג"ח בשווי של 40 מיליארד דולר כל חודש בלי גבול, דורש להכיר בחוקי המשחק החדשים:


ברננקי מנסה להרגיע את השווקים | צילום: רויטרס

דוחות החברות לרבעון השלישי של השנה, שיפורסמו בחודש הבא, ימשיכו להשפיע על המניות, כמו שתמיד עשו, ודוחות מאכזבים יגרמו למשקיעים להעניש את המניה. ויהיו לא מעט החטאות והערכות שליליות, בדיוק כמו שהיו ברבעון השני.

עם זאת, הנתונים הללו ככל הנראה לא ישפיעו על המדדים הכלליים. המדדים צריכים להיות מסוגלים להתאושש ולהתחזק, הרי בשורה התחתונה הם מורכבים ממניות של חברות גדולות, עם תזרים מזומנים שנכנס לכיסן כתוצאה מההצפה של השוק בדולרים על ידי ברננקי.

ההרחבה הכמותית החדשה מכניסה את מחזיקי האג"ח למקום קשה אפילו יותר ממה שהם נמצאים בו עכשיו. כי כשהכסף שנכנס לשוק חייב ללכת למקום מסוים, והמשקיעים מעודדים לחפש סיכונים, השאלה החדשה שעולה היא לא מניות או אג"ח, אלא איזה סוג מניות? חלק יעדיפו את המניות הגדולות שמתנהגות כמו אג"ח (תנודתיות נמוכה עם החזר מזומנים גבוה לבעלי המניות) אחרים יקחו מניות תנודתיות מאוד בתקווה לשיפור שיגיע מסין. אולי הם יזכו לקבל אותו אך ההשפעה על המניה הבודדת אם סין לא תאושש, תהיה כואבת מאוד.

האירופים עוקבים עכשיו אחרי פעולות הבנק הפדרלי. כל עוד סין לא תעשה צעד קיצוני, עכשיו ועד סוף השנה, נראה פחות תנודתיות ממה שבדרך כלל מצופה כשנכסים לתקופה כזו.

אלה הם חוקי המשחק החדשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן