הוצאות הספרים מתכוננות לקרב על פרסום ספר הזיכרונות של אובמה

בלי קשר לנטייה הפוליטית, אי אפשר להכחיש שלברק אובמה יש קסם מיוחד, ולפי אסתר ניוברג, מנהלת הוצאת הספרים ICM Partner's, זאת אחת הסיבות לכך שהוא צפוי לקבל את המקדמה הגבוהה ביותר שנשיא אי פעם קיבל כדי להוציא ספר זיכרונות.

למעשה, ניוברג טוענת שלא רק שאובמה הולך לכתוב את הספר בעצמו, הוא כבר הכל להכין את הקרקע לקריירה שלו עם הספרים הקודמים שכתב וזכו להצלחה, בינהם "זיכרונות מאבי: סיפור על מירוץ ומורשת", "החוצפה של התקווה: מחשבות על החזרת החלום האמריקאי", ו"מכתב לבנותיי". הספרים הללו מכרו יותר מ-4 מיליון עותקים והכניסו יותר מ-10 מיליון דולר ממכירות. ההנחה היא כי ההוצאות לאור צפויות להילחם בינהן על זכויות הפרסום של הספר החדש.

"לא רק שהוא הנשיא האפרו-אמריקאי הראשון והוא מאוד פופולרי, הוא כבר הוכיח שהוא מסוגל לכתוב", אומרת ניוברג ומוסיפה כי "הוא יראה כמו נשיא סיאם ליד טראמפ".
כפי שדיווח הניו יורק טיימס, אובמה יכול להרוויח כ-30 מיליון דולר מחוזה שיכלול שניים שלושה ספרים. "הוא יכול בקלות להפוך לביוגרפיה הנשיאותית הכי יקרה", אומר רפאל סאגלין, מהוצאת הספרים סאגלין. "ואני חושב שלמישל אובמה יש את האפשרות למכור את הביוגרפיה הכי יקרה שהוציאה אשת הנשיא. חוזה משותף עשוי להביא להם 45 מיליון דולר, וזה יכול בקלות לכסות את השכירות החודשית על סך 22 אלף דולר של ביתם החדש בוושינגטון.

חוזה לשניים-שלושה ספרים | צילום: Pete Souza, The Obama-Biden Transition Project

להשוואה, על פי נתוני ההוליווד ריפורטר, ביל קלינטון הרוויח 15 מיליון דולר עבור ספרו "החיים שלי", שמכר כ-2.2 מיליון עותקים, שיא נשיאותי בזמנו, בעוד שג'ורג' בוש הרוויח 7 מיליון דולר עברו ספרו "רגעי הכרעה", שנמכר ב-2.6 מיליון עותקים.
אובמה, בן 55, ייוצג על ידי עורך הדין בוב ברנט, והוא כבר הביא את דובר הבית הלבן לשעבר, קודי קינן, כדי לעזור.

קריאת הספר של אובמה תגרום לנו להרגיש הרבה יותר טוב ברגעים אלו מאשר לקרוא את החדשות בעיתון על טראמפ. כך לפחות אני מרגישה", אומרת ניוברג. "אני צופה מכירות גבוהות מאוד של ספרים קוליים שיוקראו בקולו של אובמה. דמיינו לכם שאתם נוסעים ברכב ושומעים את הקול הזה…"

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן