הזיהום נמשך: סין סגרה 103 מפעלים וקרקעה 30% מהמכוניות

סין סגרה 103 מפעלים מזהמים והורידה 30% מהמכוניות הממשלתיות מהכבישים בניסיון להפחית בזיהום האוויר הגבוה שמסכן את אזרחי בייג'ין, אך על פי דיווחי כלי התקשורת המדינה האוויר בבירה נשאר מסוכן.

איכות האוויר בבייג'ין נשארה מעל לרמות "מאוד לא בריא" ו"מסוכן" בשבועיים האחרונים. היום נרשמו 517 נקודות במדד שגרירות ארה"ב בבייג'ין, אשר מתאר את רמות הזיהום כ"מחוץ לסקאלה".

הזיהום בבייג'ין חורג לרוב מרמת 500 במדד, שמודד את כמות החלקיקים המזוהמים ל-2.5 מיקרומטר. רמה הגבוהה מ-300 נחשבת למסוכנת, בעוד שארגון הבריאות העולמי מתייחס לרמות הגבוהות מ-20 כמסוכנות.

מוקדם יותר החודש הגיע הזיהום בעיר לשיא – פי 30-45 מהרמות המומלצות, והזיהום כיסה את העיר בענן עבה, קיעקע טיסות והשאיר את התושבים ספונים בבתים.


כיכר טייאנמן | צילום: רויטרס

בעיית הזיהום בבייג'ין גרמה לזעם ציבורי כלפי המפלגה הקומוניסטית, שלא הצליחה להשתלט על הנושא למרות ההתראות. סוכנות הידיעות שינחואה אמרה כי הממשל המוניציפלי בבייג'ין קיים פגישה דחופה "בניסיון לטפל בזיהום האוויר הגבוה"

"כל המחוזות, המחלקות, העסקים והמוסדות צריכים להשבית 30% מכלי הרכב שלהם", נאמר בסוכנות, אך תקנות החירום יימשכו רק עד יום חמישי. הממשלה כבר הודיעה כי היא תסיר 180 אלף כלי רכב ישנים מהכבישים בבייג'ין, ותנסה לשלוט בצמיחה "המופרזת" במכירת מכוניות חדשות בעיר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן