החברות הגדולות חוגגות את המונדיאל: פלטפורמת הפרסום הטובה בעולם

המונדיאל הוא פסגת חלומותיהם של המפרסמים ברחבי העולם. מיליוני צופים נלהבים שמרותקים למסכים במשך חודש שלם הם אוצר עבור החברות הגדולות ובייחוד עבור הספונסרים הרשמיים של הטורניר.

השותפים המרכזיים של FIFA לאורך כל השנה, שמשלמים בין 20 ל-50 מיליון דולר הם אדידס, קוקה קולה, חברת התעופה Emirates, יונדאי, סוני וויזה. אליהם מצטרפים הספונסרים של הטורניר כמו באדווייזר, קונטיננטל, ג'ונסון אנד ג'ונסון, מקדונלד'ס ו-Yingli Solar, ייצרנית הלוחות הסולריים הגדולה בעולם. אלה משלמים עוד כ-10 עד 25 מיליון דולר בשנה.

הברזוקה – הכדור הרשמי של המשחקים עם סמל סוני | צילום: רויטרס

לא מדובר במועדון שקל להיכנס אליו. ב-2013 FIFA גייסה 404 מיליון דולר משיווק זכויות הקשורות למונדיאל הנוכחי. מדובר ב-29% מהרווח השנתי שלה. הספונסרים מצידם זוכים להופיע באתר של FIFA ובכל החומר הפרסומי שלה אודות המונדיאל. הם גם זוכים לשלטי פרסום במגרשים ולפרסומות במהלך שידורי המשחקים. הפרסומות המוצלחות, יהנו מחיים ארוכים הרבה יותר מחודש המונדיאל וימשיכו לככב באינטרנט זמן רב לאחר סיומו.

הפרסומת הראשונה היתה של אדידס: "החלום" בכיכובם של ליאונל מסי לואיס סוארס לצלילי שיר חדש של קניה ווסט. שבוע לאחר מכן שחררה החברה את "משחק ביתי" – סרטון מצחיק הרבה יותר עם זינדין זידאן ודיוויד בקהאם שמשחקים נגד גארת' בייל ולוקאס מורה.

מקדונלד'ס בחרה באוסף של להטוטי כדורגל חובבניים שיוצרים סרטון מגניב ללא סלבריטאים. אך גם חברות שהן לא ספונסרים רשמיים גוזרות קופון מהמונדיאל. נייק למשל הוציאה את "המשחק האחרון" – סרטון מצוייר המאחד את כל הכוכבים הגדולים וביטס של ד"ר דרה, שנרכשה לאחרונה על ידי אפל, הוציאה את "המשחק שלפני המשחק".

מקדונלד'ס. ללא כוכבים

"המשחק האחרון" של נייק

העסק העצום שנקרא מונדיאל נמצא בשיא פריחתו כעת ונראה כי אף חברה מצליחה לא יכולה להרשות לעצמה לפספס את ההזדמנות לקבל נתח עצום של צופים מידי ערב. אנחנו מצידנו מרוויחים סרטונים מושקעים ומשמעשעים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן