החוב ביוון עלול להגיע בשנת 2013 ל164% מהתמ"ג

באירופה גוברים החששות להחרפת משבר החוב של יוון. על פי דוח שפרסמו בכירים בקרן המטבע, הבנק האירופי המרכזי ונציגי האיחוד האירופי נראה כי החוב היווני עלול להגיע ב-2013 ל-164% מהתמ"ג במדינה, אם לא יצליחו לעצור את התכווצות הכלכלה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי תחזיות שפירסמה ממשלת יוון צפויה כלכלת המדינה להמשיך להתכווץ בשנה הבאה ב-3.8%, זוהי השנה השישית ברציפות שצמיחת המשק היווני תהיה שלילית. עקב כך ובשל עיקובים בביצוע הרפורמות הכלכליות של ממשלת יוון, הודיעו בכירי גוש היורו כי הם מחפשים כעת דרכים חדשות לצמצם את החוב במדינה. 

צילום: רויטרס

יורג אסמוסן בכיר בדירקטוריון הבנק האירופי המרכזי אמר לאחרונה:"כרגע נראה כי החוב היווני עלול להגיע להרבה מעבר ליעד של 120% מהתמ"ג עד 2020". לדבריו, על מנת לצמצם את החוב, הממשלה במדינה צריכה לארגן רכישה חזרה של האג"ח שלה.

את הכסף לרכישת האג"ח לא תוכל ממשלת יוון להשיג מהנבק האירופי המרכזי אלא תצטרך לבקשו מקרן היציבות האירופית החדשה שהושקה בשבוע שעבר ושמטרתה היא סיוע למדינות הקורסות.

בשל העובדה כי האג"ח היווניות נסחרות במחירים מוזלים במיוחד, הלוואה של יורו אחד תאפשר צמצום החוב היווני ב-1.5 יורו.  

דרך נוספת הנבחנת להפחתת החוב היווני היא הזרמת כספים ישירות למערכת הנבקאית במדינה על ידי הבנק האירופי המרכזי, זאת על ידי תרגום חלק מכספי ההלוואה להון עצמי, מה שיכול לסייע בהורדת שיעור החוב. אולם, לטענת בכיר בבנק האירופי, מהלך כזה לא אפשרי לפני שנה הבאה. 

בימים אלה נמצאת ממשלת יוון במשא ומתן עם נושיה על ססרה נוספת של קיצוצים ורפורמות כלכליות במטרה להגיע להסכם חדש במסגרתו תקבל המדינה הלוואה נוספת. לדברי ראש ממשלת יוון, אנוטוניס סמארס, השלמת העסקה צפויה ל-18-19 באוקטובר, אז ייפגשו מנהיגי האיחוד האירופי בפסגה מיוחדת. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן