החוק נכנס לתוקף: גבו מכם 99 אגורות? תוכלו להגיש תביעה ייצוגית

לא מעט אנשים נוהגים להחליט "החלטות לשנה החדשה" אשר ייכנסו לתוקפן מיד עם בוקרה הראשון של השנה האזרחית שבפתח. אך בנוסף להחלטות אישיות אלה, הבוקר נכנס לתוקפו גם חוק אשר נוגע לכל אזרח במדינה – והוא איסור תמחור מוצר במחיר הדורש אגורות בודדות.

החוק, אשר יזמו שר הכלכלה נפתלי בנט והרשות להגנת הצרכן, אוסר באופן חד משמעי על רשתות המסחר לנקוב מחיר אשר מורכב מאגורות בודדות – והמחירים אשר התרגלנו לראות, כמו 9.99 ש"ח, ייעלמו מן המדפים.

למעשה, החוק אוסר על נקיבת מחיר אשר בלתי ניתן לשלם במדויק באמצעות המטבעות הקיימים במשק. מכיוון שמטבע האגורה יצא מהמסחר כבר בשנת 1991, נוצר מצב אבסורדי בו במשך 13 שנים יכלו הסוחרים לדרוש מחירים אשר הלקוחות לא יכלו לשלם במזומן – ולכן נאלצו "לעגל" את הסכום כלפי מעלה. אמנם אין בנמצא הערכות מדויקות אודות הסכומים אשר הצטברו כתוצאה מ"עיגולים" אלו לאורך השנים, אך בהחלט ניתן להעריך בסכומים גבוהים למדי.

צילום: shutterstock

"אני מאמין בהגינות במסחר, והחלטה זו תסייע לקמעונאים לנקוט בהגינות, והצרכן הישראלי יחסוך את אותן אגורות – שמתווספות לסכומים גדולים. זו הצהרת כוונות, שלא ניתן יותר להטעות את הצרכן הישראלי" אמר שר הכלכלה נפתי בנט. בנט המשיך וקרא לציבור הצרכנים לשמור על ערנות, והדגיש כי כל מקרה של הפרה של החוק יאפשר להגיש תביעות ייצוגיות כנגד החנות הסוררת.

חשוב לזכור כי החוק החריג מספר שירותים, בהם שירותי מונה שונים כמו חשמל, מים וגז, אשר מחירם אינו נקבע מראש על ידי הספק ולכן יוכל לכלול אגורות בודדות. כמו כן אושרו מספר ספקים חריגים גם הם, אשר מופיעים באתר משרד הכלכלה.

אז כבר בבוקרה הראשון של השנה החדשה, הקפידו לשמו על ערנות כשאתם מסתובבים בין המדפים. וזכרו כי מכירת מוצר במחיר הכולל אגורות בודדות אינו חוקי עוד – ומאפשר לכם להגיד תביעה ייצוגית כנגד בעל העסק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן