החלטה דרמטית ברוסיה: העלאת הריבית ל-17% כתוצאה מהתרסקותו של המטבע המקומי

במהלך מפתיע הקפיץ הבנק המרכזי ברוסיה אמש את הריבית מ-10.5% ל-17% לאחר שמטבע הרובל המקומי צלל אתמול ב-13% מול הדולר והגיע לשפל של כל הזמנים – 66 רובל לדולר. 

מדובר בפעם השישית השנה שהבנק המרכזי ברוסיה מחליט להעלות את הריבית במטרה לנסות ולעצור את סכנת האינפלציה ברוסיה וצניחת המטבע המקומי. רק בשבוע שעבר עלתה הריבית ברוסיה ב-1% ל-10.5%, ואתמול החליט הבנק על קפיצה משמעותית נוספת ל-17% – עלייה של 6.5%. 

צילום: thinkstock

הצלילה החדה בערך המטבע המקומי היא תוצאה ישירה של קריסת מחירי הנפט בחודשים האחרונים – קריסה של יותר מ-40% לרמה של 60 דולר לחבית. כמו כן, הכלכלה הרוסית מתמודדת גם עם סנקציות ממדינות המערב בשל מעורבותה באוקראינה. הסנקציות מגבילות את גישתן של חברות רוסיות להון זר ופוגעות בתעשיית האנרגיה הרוסית. השילוב של הסנקציות יחד עם ירידת מחירי הנפט הובילו לצניחתו של הרובל הרוסי ב-49% מול הדולר האמריקאי. 

הבנק המרכזי ברוסיה מעריך כי שיעור הצמיחה של המדינה בשנתיים הקרובות יהיה אפסי ואילו האינפלציה תטפס ותפגע בצרכנים הרוסים. בשבוע שעבר עדכן הבנק המרכזי העולמי את תחזית הצמיחה של רוסיה, כאשר הוא צופה כי הכלכלה הרוסית תתכווץ ב-0.7% ב-2015 כתוצאה מירידת מחירי הנפט. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן