החלטה היסטורית: הריבית בארה"ב תעלה ב-0.25% לאחר עשור

החלטת הריבית שהתקבלה הערב על ידי הבנק הפדרלי, (21:00) בארה"ב, במסגרתה הוחלט להעלות את הריבית במשק האמריקאי ב-0.25%, ענתה על התחזיות המוקדמות שקבעו כי המשק התאושש, ושיש עתה אפשרות לשקם את הכלכלה הפיננסית לאחר עשור בו הריבית הייתה אפסית. זאת ועוד, דוחות התעסוקה לחודשים אוקטובר ונובמבר 2015 היו מעודדים.

ההודעה הדרמטית, התקבלה ברוב של 10 תומכים וללא מתנגדים כלל. לאחר הישיבה המרכזית, תתקיים מסיבת עיתונאים במסגרתה תנאם יו"ר הבנק, ג'נט ילן, ותסביר בהרחבה על המדיניות המוניטרית, ועל התחזיות הצפויות לשנת 2016. 

אנליסטים צופים כי בסוף 2016, תעמוד הריבית על 1.4% בקירוב, כאשר ההעלאה הנוכחית היא הראשונה מתוך ארבע צפויות בסך הכל, כשבכל פעם יעלה הפד את הריבית ב-0.25%. לפי התחזיות ואם רצף הנתונים הכלכליים ימשיך להציג נתונים חיוביים, בסוף שנת 2017 צפויה הריבית לטפס ל-2.25%, ולהמשיך את מגמת ההתחזקות בכלכלה האמריקאית, שהייתה נתונה כאמור מאז 2008, במשבר כלכלי שהוביל לריבית אפסית זה זמן רב.

גנט ילן, יו"ר הבנק הפדרלי. הריבית במשק האמריקאי עוד צפויה לעלות במהלך 2016

הפדרל ריזרב, המנוהל תחת ילן, שמר על עמימות יחסית באשר לשחרור ההצהרות על העלאת הריבית. עם זאת, דוחות התעסוקה האחרונים רמזו על המגמה של הנגידה. כידוע, הבנק רכש איגרות חוב בהיקף של 4.5 טריליון דולר בחמש השנים האחרונות, ונקט בפעולות נוספות שמטרתן להמריץ את הכלכלה, לעורר את השווקים ולצמצם את היקפי האבטלה.

מפריים ברוקר נמסר: "לאחר ההחלטה, השווקים מטפסים כך שהמשקיעים מתמחרים שעליית הריבית בשנה הקרובה לא תהיה חדה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן