החל מהיום: סמארטפונים, טאבלטים וניידים מותרים בטיסות מישראל

ימים ספורים אחרי שהותירה מנהלת התעופה האירופאית (EASA) שימוש במכשירים אלקטרונים במהלך טיסות, הודיעה רשות התעופה האזרחית בישראל על יישור קו עם ההנחייה והתירה, החל מהיום, לחברות תעופה ישראליות לאפשר לנוסעים להשתמש במכשירים אלקטרונים בינהם סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים נישאים.

ההחלטה האירופאית הגיעה גם היא באיחור מסוים, לאחר שבארה״ב הותר השימוש במכשירים אלקטרונים כבר לפני חודשים ארוכים. חשוב לציין כי ההחלטה עדיין תלויה בחברות התעופה עצמן – שכן בהחלט ייתכן כי חברות שונות ייבחרו להמשיך ולאסור את השימוש במכשירים השונים על סיפון המטוס. החלטת מנהלת התעופה האזרחית למעשה מתירה לחברות השונות לאשר או לאסור את השימוש – לפי ראות עיניהן.

בקרוב בישראל? | צילום: shutterstock

אלא שמה שמעניין יותר בהודעה שפירסמה רשות התעופה האזרחית בישראל נוגעת לעובדה שכעת חברות תעופה ישראליות יוכלו סוף סוף להטמיע שירותי אינטרנט אלחוטיים (WiFi), כך שנוכל להמשיך ולהיות מחוברים לרשת גם בזמן שאנחנו באוויר. שירותים כאלה כבר זמינים בקרב לא מעט חברות אמריקאיות תמורת מחירים הנחשבים גבוהים למדי.

אז האם בטיסתנו הבאה נוכל לנהל שיחות עבודה ללא הפסקה לאורך כל הדרך? ניסיון העבר מגלה כי חברות רבות בוחרות שלא לאפשר שימוש מלא במכשירים הסלולריים – פשוט עקב החשש מהפרעה ממשית לשלוותם של יתר הנוסעים. מנגד, אישור שימוש באינטרנט אלחוטי נראה כאופציה סבירה בהחלט – כשרק מחירי השימוש ישמשו חסם למשתמשים השונים על סיפון המטוסים.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: דיווח: זהו הנקסוס 6 (או ה-Nexus X) שיושק ב-1 בנובמבר

עוד בגיקטיים: Freightos הישראלית מציעה מנוע השוואת מחירים למשלוח סחורות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן