החשש מתקיפה בסוריה הטיס את הדולר: התחזק ב-1.5% מול השקל

החשש מתקיפה בסוריה המשיך להעיב היום על המסחר בשוק המט"ח. הדולר הוסיף להתחזק מול השקל, הפעם ב-1.5%, ושערו היציג נקבע על 3.657 שקלים. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי ייתכן שהחולשה היחסית של השקל ביממה האחרונה בהשוואה למטבעות אחרים בעולם היא ביטוי לחשש של המשקיעים מההסלמה בסוריה ומהאפשרות של תקיפה של ארצות הברית כנגד משטר אסד, בתגובה לשימוש שעשה המשטר בנשק כימי. "נאומו התקיף אמש של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נתפס בעיני מרבית הפרשנים כהצהרה לפני תקיפה", אמרו ב-FXCM, "והדבר מעורר חשש בקרב השווקים מפני הסלמה אזורית, שעשויה גם לגרור את ישראל לתוך הקלחת, מה שפוגע בשקל".


צילום: רויטרס

אמש החליט בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 1.25%, כמצופה. בצד זאת, הנהלת הבנק החליטה במפתיע לקיים ישיבת מדיניות גם בחודש הבא, מה שמותיר פתח לשינוי ריבית באוקטובר. אף כי האינפלציה מותירה מרחב להורדת ריבית נוספת, אם יימשך המומנטום הנוכחי של הדולר למול השקל ספק אם נראה הורדת ריבית וזאת לאור המשך עליית מחירי הדיור.

גורם נוסף שימשיך להשפיע על המסחר בדולר בעולם, וכפועל יוצא גם על הדולר המקומי, הוא כמובן ההערכות באשר להחלטתו של הבנק הפדרלי בספטמבר. כרגע מעריכים בשוק כי הבנק יתחיל בספטמבר בצמצום ההרחבה הכמותית. עם זאת, לאור המצב הכלכלי השברירי בארצות הברית והנתונים הירודים שפורסמו בשבוע האחרון, הצמצום עשוי להיות מינורי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן