“הטבות המס לחברות הענק – פשע חמור נגד אזרחי ישראל”

ועדת הכספים של הכנסת דנה היום בפיטורי העובדים בחברת טבע, ובכך שעל פי דוח המבקר מאתמול ממשיכה החברה לקבל הטבות מס למרות ההודעה על פיטורי 800 עובדים, אשר בינתיים בוטלו. זאת בעקבות הצעות לדיון מהיר של ח"כ זהבה גלאון, ח"כ יצחק וקנין וח"כ אורי מקלב.

"הקפאת הפיטורין בטבע היא תגובה זמנית ללחץ הציבורי ולדו"ח המבקר", אמרה גלאון (מר"צ) במהלך הדיון. "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לבחון האם הטבות המס וחוק הרווחים הכלואים הם תוצאה של עסקאות מפוקפקות בין גורמים בממשלה לבין עורכי הדין של חברות הענק".

"עשרות מיליארדים חולקו לטבע ולחברות הענק הנוספות בעשור האחרון בלי הצבת יעדים, בלי בקרה ובלי לבדוק כמה זה עולה לנו", הוסיפה גלאון. "במקרה הטוב, הדברים הם תוצאה של רשלנות. במקרה הרע, הם תוצאה של עסקאות מפוקפקות בין גורמים בממשלה לבין עורכי הדין של אותן חברות, שבמו ידיהם תפרו את החקיקה הפושעת שאיפשרה את הגזל. דבר אחד ברור כבר עכשיו – מדובר בפשע חמור נגד אזרחי ישראל, ועל הפושעים לתת את הדין", סיכמה גלאון.

מנכ"ל טבע, ג'רמי לוין I צילום: פרקר יאנג

חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) הוסיפה כי "המוסר שטבע מתיימרת להתהדר בו מחייב שפיטורים יהיו הצעד האחרון. טבע מתיימרת להיות חברה מוסרית ו'ישראלית קודם כל'.

עוד הוסיפה אלהרר כי "לנו כאן בכנסת יש עוד כמעט 4 שנים ואני מקווה שבהן נשכיל לפחות להתנות את ההטבות, כך מי שרוצה ליהנות מהטבות ייתן לנו את האפשרות לפקח ולחייב אותו להעסיק עובדים בצורה הוגנת ויציבה יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן