הטייקון המצרי מבטיח: "אשקיע במדינה באופן חסר תקדים"

הטייקון המצרי נג'יב סוואריס מבטיח שישקיע במדינה "באופן חסר תקדים", בעקבות פיטוריו של הנשיא מוחמד מורסי. סוואריס הוא בעל השליטה בקבוצת אורסקום אחזקות והוא ידוע כאחד ממבקריו הגדולים של הנשיא לשעבר ושל מפלגת האחים המוסלמים. 

איל ההון המצרי, נוצרי הדוק התבטא בעבר נגד מורסי וטען כי בשל תמיכתה של משפחתו במפלגות האופוזיציה, הטילה הממשלה על חברתו מסים כבדים. סוואריס התנגד לרפורמת המסוי שהנהיג מורסי, בעיקר בשל שיעור מס החברות הגבוה שהיא כללה. 

את רוב השנה האחרונה בילה סוואריס מחוץ למצרים לאחר שכפה על עצמו הגלייה בשל חקירה שהתנהלה נגד חברת אורסקום בחשד להעלמת מס. מדובר באחד התאגידים הגדולים ביותר במצרים המהווה מעסיק עיקרי בסקטור הפרטי במדינה. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

קבוצת אורסקום מספקת פרנסה ליותר מ-100 אלף מצרים. לאחרונה הצטרפה לחברת האחזקות גם אורסקום טלקום, העוסקת בהשקעות בתחום המדיה והטכנולוגיה. סוואריס מכהן כנכ"ל החברה החדשה. 

מגדלי נייס סיטי טאוארס בבעלות אורסקום אחזקות | צילום: רויטרס

"משפחתי ואני נשקיע בכל פרויקט חדש שנמצא ונפתח כמה שיותר מפעלים במצרים", כך אמר היום סוואריס, אולם סירב לתת פרטים נוספים בעניין. בנוסף הוא אמר: "אני בטוח שמצרים תצא מהמשבר הזה חזקה יותר". כעת נמצא המיליארדר בחופשה עליאכטה מול חופי האי היווני מיקונוס אך בקרוב הוא צפוי לשוב למצרים. 

במצרים מקווים כי דבריו של אחד מאנשי העסקים החזקים ביותר במדינה, יסייע בהשבת האמון והבטחון של המשקיעים בכלכלה המקומית. מאז פברואר 2011 סובלת מצרים מבריחתם של משקיעים זרים ותיירים מהמדינה. כעת ממתינים בחו"ל לראות כיצד תתמודד המדינה עם המשבר הכלכלי וחוסר היציבות הפוליטי שנוצר עקב הדחתו של מורסי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן