היועמ"ש: חוק בנק ישראל לא מונע את מינוי פרנקל לנגיד בפעם ה-3

היועץ המשפטי לממשלה קובע כי החוק אינו מונע את מינויו של יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל פעם נוספת, לאחר שכיהן בתפקיד בשתי קדנציות קודמות בשנות ה-90. בתשובה לשאלות של כתבים, הודיע יהודה וינשטיין כי מאחר שפרנקל לא כיהן בתפקיד שתי קדנציות מלאות, הההוראה בחוק המגבילה את המינוי לשתי קדנציות בלבד אינה תקפה לגביו. 

במשרד היועץ המשפטי מסבירים: "ניתן לפרש את הוראת החוק כהוראה שתכליתה הסדרה צופה פני עתיד של משך הכהונה הרצוי בתפקיד הנגיד, קרי: החוק מגביל את כהונתו של נגיד בנק ישראל לשתי תקופות כהונה בנות חמש שנים מיום חקיקתו ב-2010, וביחס לכך רלוונטיות מטבע הדברים רק תקופות הכהונה אשר מולאו לאחר חקיקתו ולא תקופות הכהונה שקדמו לחקיקתו".

יעקב פרנקל | צילום: וויקיפדיה

פרנקל כיהן כנגיד בנק ישראל בשנים 1991-2000 וכעת ישוב לתפקיד זה. הכלכלן זכה בפרס ישראל בשנת 2002. לפני שמונה לנגיד בנק ישראל היה פרנקל היועץ הכלכלי הראשי ומנהל המחקר של קרן המטבע הבינלאומית.

לפרנקל תואר ראשון בכלכלה ובמדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית וכן תואר שני בכלכלה ותואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו. ב-2009 מונה כיו"ר ג'י.פי מורגן אינטרנשיונל.

מינויו של פרנקל יובא לאישור בוועדה בראשות השופט טירקל ולאחריו לאישור ממשלת ישראל. על פי ההערכות, פרנקל עלול לכהן בתפקיד בנגיד שנים בודדות, זאת בשל גילו המבוגר.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן