היורו בשפל של 8 חודשים: "השוק מתקן את האופוריה שהייתה"

השער היציג של הדולר התחזק היום ב-0.3% מול השקל ונסחר ברמה של 3.67 שקל, היורו נחלש ב-1.2% ל-4.84 שקל לשפל של 8 חודשים.

"התחזקות היורו שיקפה אופוריה – הייתה תחושה בתקופה האחרונה שהבעיות באירופה נפתרו", אומר מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, יוסי פריימן. "היורו עשה ריצה מהירה ועכשיו הוא עושה תיקון נכון כלפי מטה. הכרזת התקציב המשותף הוא אמנם צעד בריא אך הוא כשלעצמו עדיין לא פותר את כל הבעיות הפיננסיות של אירופה".

ואכן ההאטה הכלכלית באירופה נמשכת. מדד מנהלי הרכש של חודש פברואר נפל ל-47.3 נקודות, בהשוואה לחודש הקודם אז עמד על 48.6 נקודות, כאשר עמידה על מתחת ל-50 מצביעה על ירידה בפעילות הכלכלית.

צילום: רויטרס

פרימן מציין כי ככל שהשקל מתחזק, מתגברות הבעיות בתחום הייצוא – המנוע של הכלכלה הישראלית. "חברות מקומיות שפועלות גם בעולם יושפעו מהתחזקות השקל כמו גם מהעובדה כי לא ניהלו סיכוני שוק נכונים. תהיה לזה השלכה במישור האבטלה וכמובן לעלות העסקה בארץ, דבר שיכול לגרור חברות להעביר את קווי היצור שלהם לחו"ל". הוא טוען.

הדולר התחזק היום ב-0.3% ושערו היציג נקבע ל-3.67. "השווקים הגלובליים נמצאים בפתחה של מלחמת המטבעות כאשר היין היפני נחלש וזה מקרין גם עלינו בארץ", ממשיך פרימן. "כאשר יש יותר מוכרים בשוק הדולר מאשר קונים אז אנחנו רואים ייסוף של השקל. אני לא מאמין שנראה הורדת ריבית בקרוב אך אין ספק כי פישר יתערב בשוק המט"ח כאשר השער יגיע לרמת 3.65".

לפי פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי בארצות הברית שהתפרסם אתמול עולה כי הבנק ישקול להכניס שינויים משמעותיים במדיניות ההרחבה הכמותית בארה"ב בפגישתו הבאה, שתתקיים ב-19 וב-20 במארס, כאשר לתוכנית זו, המזרימה לשווקים כ-85 מיליארד דולר כל חודש יש השפעה ישירה על שער המטבע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן