הייגל: הפנטגון ערוך לפעולה בסוריה, לפי החלטת אובמה

הפנטגון ערוך לבצע פעולה צבאית בסוריה, ועל נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לבחור באפשרויות שהוצגו בפניו – כך אמר שר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל. "הנשיא אובמה ביקש ממשרד ההגנה להכין מספר אפשרויות. עשינו זאת ואנחנו מוכנים להוציא אל הפועל כל אחת מהן, אם הנשיא יבחר בה", אמר הייגל, המסייר במלזיה, בשיחה עם עיתונאים.

הנשיא האמריקאי והצמרת הביטחונית בארצו דנו אמש בשלל אפשרויות פעולה, בתגובה לחשדות לפיהן משטר אסד השתמש בגז עצבים נגד אוכלוסיה אזרחית.

אתמול דווח כי ארה"ב הציבה כוחות ימיים בים התיכון, סמוך למים הטריטוריאליים של סוריה, אך הבית הלבן סירב לפרט מהי רשימת הצעדים שנדונו אמש כדרכי פעולה אפשרויות. "בתיאום עם שותפינו הבינלאומיים, ותוך מודעות לעשרות הדיווחים של עדי הראייה ולמספר השיא של הקורבנות, קהילת המודיעין האמריקאית ממשיכה לאסוף עובדות כדי לברר מה קרה", נמסר מוושינגטון.

צילום: רויטרס

אובמה שוחח אתמול עם ראש הממשלה הבריטי, דיוויד קמרון. דוברו של קמרון מסר כי השניים הסכימו שהשימוש הסורי בנשק כימי מחייב תגובה משמעותית.

על פי נתוני האופוזיציה הסורית, מאות בני אדם נהרגו בשבוע שעבר סמוך לדמשק, כתוצאה משימוש השלטונות הסורים בנשק כימי. תמונות מחרידות המתעדות את מה שנראה כטבח המוני, עוררו סערה בינלאומית והגבירו את הלחץ על תגובה אמריקאית למלחמת האזרחים הסורית.

אמש דיווחו שלושה בתי חולים ליד דמשק כי 355 אנשים נהרגו בעקבות המתקפה, וכי 3,600 אנשים הגיעו לבתי החולים לאחר שנפצעו וסבלו מתסמינים המאפיינים פגיעת גז עצבים.

לידיעה באתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן