היסטוריה בג'נרל מוטורס: לראשונה, אשה תעמוד בראש התאגיד

סוף סוף דטרויט מקבלת קצת כוח נשי: חברת המכוניות ג'נרל מוטורס (GM) מינתה אתמול את המנכ"לית הראשונה שלה. מרי ברה, שהיתה מנהלת פיתוח המוצרים של החברה, תחליף את המנכ"ל דן אקרסון ב15 בינואר.

אקרסון שהיה יושב ראש ומנכ"ל GM מאז ספטמבר 2010, האיץ את תוכנית העזיבה שלו לאחר שאשתו אובחנה כחולה בסרטן בשלב מתקדם.

"אחייה בסיפוק רב עם מה שהשגנו, עם אופטימיות רבה לגבי העתיד וגאווה גדולה שאנו מחזירים את GM להיות המותג האמריקאי המוביל בתעשיית הרכב העולמית", כתב אקרסון במכתב לעובדים.

המנכ"לית הנכנסת ברה, שדורגה במקום ה-35 ברשימת הנשים החזקות של פורבס, החלה את דרכה ב-GM כסטודנטית ב-1980 וטיפסה במשך 33 שנים במעלה סולם הדרגות, כשהיא צוברת ניסיון בתחומי הייצור, ההנדסה והניהול הבכיר. מהצהרת המינוי שלה, נכתב כי היא "החייתה את תהליכי פיתוח המוצרים של החברה", מה שהוביל לרמת מוצר גבוהה יותר, והעלה את שביעות רצונם של הלקוחות.

בארה, עשתה היסטוריה. צילום: רויטרס

"עם פורטפוליו מדהים של מכוניות ומשאיות, ועם הביצועים הפיננסיים הטובים ביותר שידעה החברה בהיסטוריה הקרובה, אלה הם זמנים מרגשים ב-GM", הצהירה ברה בהודעה שהוציאה לאחר מינויה. "יש לי הכבוד להוביל את הקבוצה הטובה ביותר בתחום ולהמשיך את המומנטום שלנו בכל הכוח".

ברה תצטרף גם אל חבר המנהלים של GM, על אף שיו"ר אחר נבחר להחליף את אקרסון. המשרה הזו תעבור אל תאודור (תים) סולסו, שהוא המנכ"ל והיו"ר הקודם של קומינס, וחבר בחבר המנהלים של GM מאז יוני 2012.

המינויים והפרישות של אקרסון, ברה וסולסו, לא היו הדבר היחיד שהוכרז עליו אתמול בבוקר. החברה גם הודיעה כי דן אמן, סגן הנשיא ומנהל כספים בכיר, ימונה לנשיא החברה וינהל את פעולות החברה ברחבי העולם, ועל שורה של מינויים נוספים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן