הישג נוסף לטבע: טיפול בליקווינימוד הפחית סיכון לנכות בחולי טרשת נפוצה

הצלחה נוספת לטבע. ענקית התרופות פרסמה היום תוצאות מחקר שהוכיח את יעילות הטיפול בתרופת הליקוונימוד להפחתת הנכות המצטברת בקרב חולים בטרשת נפוצה. הניסוי הראה כי כי טיפול מוקדם בלקווינימוד תרם באופן משמעותי להאטה בנכות מצטברת בהשוואה להתחלת טיפול בשלב מאוחר יותר. מדובר בתרופה הנמצאת כעת בשלבי פיתוח. 

ממצאי המחקר, שנמשך 36 חודשים, אישרו את פרופיל הבטיחות של לקווינימוד כפי שהודגם במחקר הפיבוטאלי ALLEGRO. המחקר העריך את הנכות המצטברת ואת הבטיחות של לקווינימוד במתן אוראלי במטופלים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית אשר קיבלו טיפול בשלב מוקדם יותר של המחלה, בהשוואה למטופלים שהחלו טיפול בלקווינימוד בשלב מאוחר יותר. במחקר נערכה השוואה של יעילות הטיפול בלקווינימוד בקרב חולים שקיבלו את התרופה במשך 36 חודשים (התחלה מוקדמת), בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול בלקווינימוד במשך 24 חודשים (התחלה מאוחרת).

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במהלך כל תקופת המחקר (השלב המקורי ושלב ההרחבה), חולים שהחלו טיפול בלקווינימוד בשלב מוקדם יותר של המחלה היו בעלי סיכוי נמוך יותר לנכות מצטברת בהשוואה לחולים שהחלו טיפול בלקווינימוד בשלב מאוחר יותר. בטבע מדגישים כי לא נמצאו תופעות לוואי חדשות במהלך שלב ההרחבה של המחקר.

ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע | צילום: פרקר יאנג

בנוסף, הודיעה טבע כי ניסוי פרה-קליני הדגים את היכולת של לקווינימוד להעלות את רמת האקסונים התקינים והאוליגודנדרוציטים במוח. נתונים אלה עשויים להעיד כי ללקווינימוד יכולות לשיקום עצבי ותכונות אנטי-דלקתיות.

לדברי נשיא מחקר ופיתוח גלובלי והמדען הראשי של טבע מייקח היידן, "תוצאות המחקר ארוך הטווח מעידות כי הטיפול בלקווינימוד עשוי לספק תועלת מהותית בשלבים המוקדמים של טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, כמו גם לעכב נכות מצטברת, דבר המהווה את המטרה העיקרית של הטיפול בטרשת נפוצה התקפית-הפוגתית. אנחנו מעודדים באותה מידה גם על ידי הנתונים הפרה-קליניים הקיימים המצביעים על פוטנציאל התכשיר להשפיע על תהליכי ניוון עצביים".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן