הכוכבים הגדולים של המסך הקטן: מיהם השחקנים המרוויחים ביותר בתעשיית הטלוויזיה העולמית?

על פי אחת הטענות המושמעות ביותר בשנים האחרונות, אנו עדים כיום ל"שירת הברבור" של הטלוויזיה המסחרית. הטלוויזיה, שהפכה ל"מדורת השבט" הגדולה של המאה ה-20 תוארה כבר לא פעם כמדיום אשר עומד לפנות את מקומו, כשעליית מעמדן של פלטפורמות התוכן האינטרנטיות השונות מסתמסן כאיום הגדול ביותר על הטלוויזיה.

אך למרות שלל ההספדים והטענות, נראה כי לטלוויזיה נכונו עוד ימים יפים ורבים. בשנה האחרונה החלו גם להישמע עוד ועוד קולות אשר מודים כי היה מוקדם מדי להספיד את הטלוויזיה, וכי גם אם המדיום הנפוץ כל כך עומד בפני שינוי משמעותי – עדיין רחוק היום בו יוכרז על "מותה" של הטלוויזיה. ובכן, בינתיים נראה כי לא רק שהטלוויזיה המסחרית עודנה כאן – כך גם הכסף הגדול. אחרת קשה להסביר את סכומי העתק מהם נהנים כוכבי הטלוויזיה הגדולים בעולם, אשר הרוויחו במהלך השנה החולפת עשרות מיליוני דולרים.

גילום אחת הדמויות האהובות על המסך הכניס לו גם רווחים נאים. ג'ים פרסונס | צילום: ויקיפדיה

ולא רק הטלוויזיה עצמה מוכיחה כי עדיין מוקדם להספיד אותה – כך גם אחד הז'אנרים הטלוויזיוניים הפופולריים ביותר בעולם, אשר תואר גם הוא על ידי רבים מהמומחים כז'אנר בסכנת הכחדה: הסיטקום ("קומדיות המצבים"). הז'אנר האהוב "זכה" גם הוא ללא מעט ביקורות והספדים, אך ברשימה הנוכחית לא פחות מ-11 מבין 15 המקומות הראשונים אוישו על ידי כוכבי סדרות סיטקום.

אז מיהו שחקן הטלוויזיה המרוויח ביותר בעולם? במקום הראשון של הדירוג נמצא השחקן האמריקאי ג'ים פרסונס, כוכב סדרת "המפץ הגדול" המגלם את דמותו של שלדון קופר, פיזיקאי מבריק אך מוזר במקצת ובעל קשיי הסתגלות משמעותיים בחברה. במהלך השנים הפכה דמותו של קופר לאחת האהובות ביותר על המרקע האמריקאי, ופרסונס עצמו, אשר זכה גם בלא מעט פרסים על תפקידו, נהנה במהלך השנה החולפת בלבד משכר בגובה 29 מיליון דולר – אשר מיקמו אותו, כאמור, כשחקן הטלוויזיה המרוויח ביותר בעולם. במקום השני נמצא כוכב נוסף מסדרת "המפץ הגדול" – ג'וני גלקי המגלם את דמותו של לנארד, והרוויח השנה 27 מיליון דולר.

במקום השלישי נמצאים יחדיו כוכבים רבים ממגוון סדרות. כוכבים נוספים מ"המפץ" – סימון הלברג (המגלם את דמותו של הרווארד) וקונאל נייאר (המגלם את ראג'), מרק הארמון מסדרת NCIS וכוכב העל אשטון קוצ'ר (המגלם את וולדן בסדרה "2 גברים וחצי") – כולם עם רווחים בגובה 20 מיליון דולר במהלך השנה החולפת. אחריהם נמצאים ג'ון קרייר (גם הוא מ"שני גברים וחצי") וריי רומנו מהסדרה המיתולוגית "כולם אוהבים את ריי" עם 15 מיליון דולר. רומנו, אגב, הרוויח את סכומי העתק הודות להקרנות חוזרות של הסדרה, והרוויח את סכום העתק מבלי לעבוד (על הסדרה) ולו יום אחד השנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן