הכוכבים שיש להם הכי הרבה מה להרוויח – ולהפסיד – הקיץ

הקיץ הוא העונה הקריטית בהוליווד, בה מוציאים האולפנים את סרטיהם הגדולים ועתירי התקציב ביותר, והצלחות ענק לצד כישלונות קולוסאליים הם חדשות יומיומיות. הכוכבים הגדולים המעטרים את הסרטים גם הם מושקעים בהצלחתם: להיט קופתי פירושו, מעבר לנתח כזה או אחר מהרווחים, שכר שמן בסרט הבא; אם לא הצלחת להציל את הסרט, העתיד איננו מובטח לך בשום צורה.

אן האת'אווי, למשל, היא אחת הכוכבות עם הכי הרבה סיכונים בקיץ הקרוב. היא מגלמת את סלינה קייל/אשת החתול ב"עלייתו של האביר האפל", הסרט החדש בסדרת באטמן שיכה את האקרנים ב- 20 ביולי; זה לא רק הניסיון הראשון של האת'אווי בסרט אקשן גדול, אלא גם הניסיון הראשון שלה לגלם דמות קיצונית או שלילית, ולא את הנערה החביבה המזוהה עם הפרסונה הקולנועית שלה. הרווח הקופתי המצטבר של סרטיה של האת'אווי בקופות עד עתה הוא 3.2 מיליארד דולר.

האת'אווי | צילום: רויטרס

בתפקידה הנוכחי היא הולכת בעקבותיהן של מישל פייפר, שגילמה את הדמות בגירסת 1992 של "באטמן" בהופעה איקונית, והאלי ברי, שכישלונו המונומנטאלי של סרטה "אשת החתול" ב- 2004 הוכיח כי הדמות איננה מגנט קהלים אוטומטי: אם האת'אווי תשכנע בהופעה בסרט, יפתח עבורה אופק שלם, חדש ומסעיר של תפקידים לגלם. אם לא, היא תיאלץ לחזור לקומדיות הרומנטיות.

הארדי | צילום: רויטרס

היא תתחרה על תשומת ליבנו עם הכוכב שלצידה, טום הארדי (רווח קופתי מצטבר: 1.2 מיליארד). הופעתו של הארדי בסרט כנבל, ביין, תושווה ללא הרף להופעתו של הית' לדג'ר כג'וקר בסרט הקודם, הופעה שזיכתה את השחקן האוסטרלי באוסקר לאחר מותו. היות פניו של הארדי מכוסים לאורך מרבית הסרט לא תעזור לו הרבה. הארדי כבר בלט בתפקידי משנה מוצלחים בסרטים כמו "התחלה" ו"החפרפרת", אבל זו ההזדמנות הראשונה שלו לתפוס חלק כה מרכזי בסרט כה גדול.

טייטום | צילום: רויטרס

צ'אנינג טייטום (רווח קופתי מצטבר: 1.4 מיליארד דולר) הוא שחקן נוסף שלוקח כמה צ'אנסים מאוד רציניים בקיץ הנוכחי. תשאלו כל אחד בהוליווד מי הכוכב העולה החם ביותר כרגע והוא ינקוב בשמו. מסחטת- הדמעות הרומנטית שלו מחודש פברואר, "הָנדר", הניבה 195 מיליון דולר מתקציב של 30 מיליון; הגירסה הקולנועית ל"רח' ג'אמפ 21" בכיכובו הוכיחה כי הוא יכול לעמוד גם בקומדיה; ועכשיו מסתבר שסרט "כוח המחץ" המתקרב דחה את יציאתו מהקיץ לאביב הקרוב על מנת להוסיף עוד סצנות בכיכובו של טייטום.

אך טייטום לוקח סיכון הקיץ כשיככב ב"מג'יק מייק", אשר יוצא בארה"ב כבר השבוע. סרט זה, בבימויו של סטיבן סודרברג הנודע ואודות חשפנים זכרים, מבוסס על חייו של טייטום בטרם פרץ כשחקן. אם הסרט יסתבר כלהיט, תהייה בכך הוכחה כי טייטום הוא כוכב רב-ז'אנרי. אם לא – טייטום אמנם חם כרגע מלהיעלם, אך כישלון כזה יעמוד בדרכו מלהתקדם לפרויקטים יותר נועזים וישאיר אותו בטווח מסחרי חיוור ובטוח.

רנר | צילום: רויטרס

לעומתו, ג'רמי רנר (2.6 מיליארד) בן ה- 41 כבר היה מועמד לאוסקר פעמיים (עבור "מטען הכאב" ו"גנב עירוני") וגילם תפקידי משנה בולטים בשניים מהסרטים המכניסים ביותר בשנה האחרונה – משימה בלתי אפשרית 4 והנוקמים – אבל עוד אין לו בכפו להיט אולפני גדול בכיכובו. זה ישתנה עם יציאתו של The Bourne Supremacy באוגוסט – הסרט הבא בסדרת סרטי "זהות גנובה" המצליחה בכיכובו של מאט דיימון לשעבר, והפעם רנר משתלט על התפקיד הראשי.

שלישיית הסרטים הקודמים כבר הכניסה למעלה ממיליארד דולר בקופות, אך חלק רביעי זה הוא רחוק מלהיות הימור בטוח  – במיוחד בסופו של קיץ עמוס. למעשה, אולפני יוניברסל דחו את יציאת הסרט בשבוע לכיוון אמצע אוגוסט כדי להפריד אותו מפסטיבל "באטמן" הצפוי להשתלט על העולם. אם הסרט יצליח, רנר יהפוך לכוכב אקשן אולטימטיבי אליו פונים האולפנים כדי שיוביל סרטי ענק. אם ייכשל הסרט, ייאלץ רנר להמשיך בקריירה העניפה שלו ככוכב- משנה.

וולברג | צילום: רויטרס

גם מארק וולברג (2.5 מיליארד) יוביל לראשונה קומדיה בתקציב גדול – "טד" בבימויו של יותר "איש משפחה" סת' מקפרלן שגם ידבב בו את דובי הצעצוע של וולברג, המתעורר לחיים.

לה-בוף | צילום: רויטרס

כוכבים צעירים יותר המציבים את עצמם להצבעת הקהל בקיץ הקרוב: אנדרו גארפילד (360 מיליון), ש"ספיידרמן" החדש בכיכובו יוצא בסוף השבוע הנחשק של ה-4 ביולי ומצפה לגרוף במהלכו 125 מיליון דולר; ושיה לה-בוף (4.7 מיליארד), עליו מוטלת חובת ההוכחה כי הוא מסוגל להוביל גם סרט שאיננו נשען על זיכיון מוכר, וניתנת לו הזדמנות לעשות זאת עם Lawless בכיכובו היוצא באוגוסט ומבוסס על הספר "הארץ הרטובה ביותר בעולם".

סטריפ | צילום: רויטרס

בקרב הקומיקאים בולטים בקיץ הקרוב בן סטילר (5.2 מיליארד), שסרטו החדש כבר סובל מצרות בקמפיין השיווקי שלו עוד בטרם יצא; וגם וויל פרל (1.9 מיליארד), הזקוק נואשות ללהיט אחרי רצף כשלונות ומכוון גבוה עם קומדיה פוליטית בשם "הקמפיין". בקרב השמות הגדולים הוותיקים –  מריל סטריפ (רווח קופתי מצטבר: 2.8 מיליארד דולר) גם היא טובלת בקומדיה עם "הופ ספרינגס", לצד סטיב קארל וטומי לי ג'ונס. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן