הכל נמצא בקול: כך תוכלו להשתמש בקולכם על מנת להישמע עצמתיים יותר

לפני שהפכה לראש ממשלת בריטניה, לקחה מרגרט טאצ'ר שיעורי קול שנועדו לעצב את קולה כך שישמע עוצמתי יותר. האימון שינה שלושה דברים בקולה: הוא העלה את גובה הצליל בו היא דיברה, הוא שמר עליו יציב והוא אפשר לה לגוון את עוצמת הקול כאשר דברה.

כעת, מחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה וסן דייגו, מצביע על כך שטאצ'ר אולי לא הייתה צריכה לעבור את האימון הקפדני. מסתבר שמספיק לדמיין שאנחנו בעמדת כוח על מנת שקולנו ישתנה כך שאחרים יאמינו שאנחנו אכן בעלי עוצמה.

"מניפולציה עדינה כמו פשוט לחשוב על תקופה בה היה לנו כוח, יכולה להעניק קול דינאמי יותר שגם ניתן לשלוט בו", אומר אחד החוקרים, אדם גלינסקי, פרופסור במחלקה למנהל באוניברסיטת קולומביה, שבילה את 15 השנים האחרונות בפרסום 150 מאמרים על מנהיגות, כוח ומשא ומתן.

על מנת לבחון את התיאוריה שלהם, אספו החוקרים 161 סטודנטים מאוניברסיטת נורטווסט והקליטו אותם קוראים פסקה על מנת לתעד את קולם המקורי. לאחר מכן, חילקו אותם באופן שרירותי לשתי קבוצות: לאחת קראו "מעמד גבוה" או עוצמתיים, ולשנייה "מעמד נמוך". הסטודנטים בקבוצת העוצמתיים התבקשו לדמיין שהם מגיעים למשא ומתן באחד מארבעה מצבים: עם הצעה אלטרנטיבית חזקה, עם מידע פנימי בעל ערך, עם מעמד גבוה בעבודה או עם זיכרון של תקופה בה היה להם כוח. קבוצת המעמד הנמוך התבקשה לדמיין ארבעה מצבים אחרים: שיש להם הצעה אלטרנטיבית חלשה, שאין להם אינפורמציה פנימית, שיש להם מעמד נמוך בעמודה או זיכרון של תקופה בה לא היה להם כוח.


כל מה שצריך זה לדמיין שיש לכם כוח | צילום: thinkstock

לאחר מכן, הקליטו החוקרים את הסטודנטים אומרים את המילים הבאות: "אני שמח שהיינו יכולים להיפגש היום ואני מצפה למשא ומתן. אני יודע שלך ולי יש נקודות מבט שונות על חלק מנקודות המפתח וההבדלים הללו יצטרכו להיפתר על מנת שנוכל להגיע להסכמה".

התוצאות הראו שקולם של הסטודנטים בקבוצת המעמד הגבוה עלה בעוצמה ושהם גיוונו את חוזק הדיבור שלהם – בדומה למרגרט טאצ'ר. קולם של הסטודנטים מהקבוצה השנייה, נעדר את המאפיינים האלה.

בחלקו השני של המחקר, אספו החוקרים קבוצה של 40 סטודנטים מאוניברסיטת סן דייגו והשמיעו להם את ההקלטות מהחלק הראשון מבלי שידעו לאיזו קבוצה משתייך כל אחד מהסטודנטים שאת קולם הם שומעים. הם התבקשו לדרג מ-1 עד 7 את הקול ששמעו לפי שאלות כמו "האם אתם מדמיינים את האדם הזה מתפרץ לדבריהם של אחרים?" או "עד כמה האדם הזה מרגיש נוח ליצור קשר עין?". הסטודנטים השומעים הצליחו לזהות אילו קולות היו שייכים לאיזו קבוצה, אך הצליחו לעשות זאת יותר בקלות כאשר היה מדובר בקולות של גברים מאשר של נשים. החוקרים טוענים שזה משקף את זה שגברים מיומנים יותר בתפקידים בכירים – טענה מעוררת מחלוקת בפני עצמה. הסבר אלטרנטיבי יכול להיות שההבדל נובע דווקא מסקסיזם שטבוע אצל השומעים.

כך או כך, כנראה שהדמיון שלנו יכול להיות כלי יקר ערך שמשפיע על תכונות פיזיות כמו הקול – שגם הוא בתורו, משמש ככלי חשוב על מנת ליצור השפעה על אנשים אחרים. אז בפעם הבאה אתם צריכים להישמע משכנעים וסמכותיים, פשוט תעצמו את העיניים ודמיינו את עצמכם בתור מנהיגים – גם הקהל שלכם יראה אתכם ככאלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן