הכסף הגדול: 5 קבוצות ה-NBA בעלות השווי הכלכלי הגבוה ביותר

בארה"ב הכל גדול יותר. הבניינים גבוהים יותר, הגשרים ארוכים יותר והתקציבים גדולים הרבה יותר. כלל האצבע הזה נכון על אחת כמה וכמה כשמגיעים לכדורסל: ליגת הכדורסל הלאומית האמריקאית, ה-NBA, היא ללא צל של ספק הליגה הטובה ביותר בעולם, אשר מושכת אליה את טובי השחקנים והמאמנים בעולם כולו. קבוצות הליגה זוכות לקהל מעריצים עצום ברחבי העולם כולו, כשהמשחקים משודרים בערוצים שונים ברחבי העולם וזוכים להתעניינות ומעקב רצופים מצד מעריצי כדורסל לאורך כל העונה.

אך בנוסף להיבטים הספורטיביים של הליגה המרתקת הזו, ב-NBA מעורב כסף. הרבה מאוד כסף. מאז שנת 1998 מעריך מגזין פורבס את שווין של קבוצות הליגה, תוך חישוב מאזן ההכנסות וההוצאות שלהן, הרווחים הנגזרים מהאולם בבעלותן, מכירת החולצות, כרטיסים, זכויות שידור ועוד שלל גורמים נוספים.

השנה מסתבר כי שוויה הממוצע של קבוצה ב"ליגה הטובה בעולם" עומד על 634 מיליון דולר – 25% יותר מאשר בשנה שעברה. הרווח התפעולי הממוצע של קבוצה הכפיל את עצמו השנה ועומד על 23.7 מיליון דולר – הנתון הגבוה ביותר מאז החל פורבס להעריך את שווי הקבוצות. שלוש הקבוצות היקרות ביותר בליגה אף חצו השנה את רף השווי של מיליארד הדולר.

על פי התחקיר, 10 השחקנים המרוויחים ביותר בליגה ירוויחו השנה יחדיו לא פחות מ-358 מיליון דולר, בזכות משכורות עתק והסכמי חסויות מפנקים. השחקן המרוויח ביותר בליגה הוא קובי בראיינט, שחקנה של לוס אנג'לס לייקרס, אשר הרוויח בשנה החולפת 64.5 מיליון דולר. הלוס האנג'לס לייקרס מחזיקים גם בחוזה השידור היקר ביותר עם חברת כבלים, כשהסכם השידור אשר חתמו עם תאגיד התקשורת טיים – וורנר מוערך ב-3.6 מיליארד דולר, וייפרש על פני 20 שנה.

שווי קבוצתו של השחקן הישראלי עומרי כספי, היוסטון רוקטס, מוערך ב-775 מיליון דולר – סכום מרשים למדי, אשר מציב אותם רק על סף "החמישייה הפותחת" של הקבוצות היקרות ביותר ב-NBA, כשהם מדורגים במקום ה-6. אז מי הן 5 הקבוצות היקרות ביותר ב-NBA, ואיזו קבוצה שווה לא פחות מ-1.4 מיליארד דולר? היכנסו לגלריה וגלו.

כל הצילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן