הלם בבנק ישראל: ליידרמן הסיר מועמדותו לתפקיד הנגיד. האם קרנית פלוג תחזור לתמונה?

הלם בבנק ישראל: פרופ' ליאו ליידרמן, אשר יועד לשמש כנגיד בנק ישראל, הודיע לפני שעה קלה לראש הממשלה ושר האוצר, כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד הנגיד. ראש הממשלה ושר האוצר מסרו כי הם מסיעים צער על ההחלטה.

פרופ' ליידרמן מסר רק כי לאחר שקיים שיחות אינטנסיביות עם בני משפחתו ביומיים האחרונים, הוא סבור כי הוא מעדיף להמשיך כאיש פרטי בעבודתו באוניברסיטת תל אביב ובבנק הפועלים. פגישתו המיועדת של ליידרמן עם עם ועדת טירקל שתוכננה ליום ראשון לא תתקיים.

ליידרמן (מימין) ופלוג | צילומים: יח"צ בנק הפועלים ומרק ישראל סלם

רק שלשום קבעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד כי ליידרמן יהיה הנגיד.  "אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על האמון שנתנו בי, ומתרגש לחזור לבנק ישראל", אמר אז ליידרמן, "אפעל לסייע לכלכלת ישראל באתגרים הניצבים בפניה".

לאחר שנודע דבר המינוי, שלא ייצא כאמור אל הפועל, הודיעה שלשום ד"ר קרנית פלוג, המשנה לנגיד בנק ישראל וממלאת מקום הנגיד, אשר נחשבה למועמדת מובילה לתפקיד, על פרישתה מבנק ישראל. פלוג מסרה כי היא מברכת את ליידרמן על מינויו הצפוי ומאחלת לו הצלחה, וכי בכוונתה לסיים את עבודתה בבנק ישראל, בתום 25 שנים, לאחר שתסייע במשך כחודש לנגיד החדש להיכנס לתפקידו ולהכיר את המערכת.

מדובר במכה קשה עבור ראש הממשלה ושר האוצר לאחר שמינויו של ליידרמן הגיע בתום סאגה ארוכה שתחילתה עם הודעתו המפתיעה של נגיד בנק ישראל היוצא, סטנלי פישר, כי הוא מסיים את תפקידו מוקדם מן הצפוי, המשכה במינויו המפתיע של יעקב פרנקל לתפקיד וסיומה בהתפטרותו של פרנקל בשל פרשת התיק בשדה התעופה בהונג קונג ובמינויו של ליידרמן לתפקיד, שכאמור לא ייצא בסופו של דבר אל הפועל. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן