המגמה התהפכה: לאחר צלילה של 3.8% בורסת שנחאי נחלשה ב-0.1% בלבד

התהפכות מגמה מפתיעה בבורסות אסיה. לאחר שבמהלך היום נסחרו הבורסות ביבשת בירידות חדות, התמתנו הירידות והונג קונג אף נרשמה עלייה קלה. 

בורסת שנחאי שנפלה הבוקר ב-3.8% ננעלה בירידה קלה של 0.1% בלבד, הונג קונג התחזקה ב-0.6% ובורסת טוקיו איבדה 0.7% מערכה. 

צילום: רויטרס

לטענת מתיו שרווד, מנהל ההשקעות ב-Perpetual Ltd בסידני "המשקיעים חייבים להתרגל לרעיון של פחות תמיכה מהבנק המרכזי בארה"ב". עוד הוסיף שוורד כי עקב מחנק האשראי בסין, "לא מן הנמנע שהשוק ימשיך להיות תחת לחץ בתקופה הקרובה".

אתמול הודיע הבנק הבינלאומי גולדמן סאקס כי הוא מוריד את תחזית הצמיחה של סין מ-7.8% ל-7.4%. הסיבה להורדה לטענת כלכלני הבנק היא "אתגרים מוניטריים ותנאים כלכליים חלשים".

הבנקים בסין נמצאים בצוקת המזומנים הגדולה ביותר שלהם מזה עשור. אתמול פרסם הפיפל בנק אוף צ'יינה את תחזית הנזילות שלו למחצית השניה של השנה. על פי נתוני הבנק, מצב הנזילות מוגדר "סביר". בתוך כך, אתמול אמר הבנק הסיני המרכזי כי בכוונתו להמשיך את המדיניות המוניטרית הנוכחית ולא לנקוט בצעדים דרסטיים לתמרוץ המשק, זאת לאכזבת האנליסטים שציפו להגברת התמריצים לכלכלה הנמצאת בהאטה.

"ההפסדים הגדולים נרשמים בבנקים הבינוניים בסין. הם אלה שסובלים הכי הרבה מחוסר היציבות בשוק היום", מסביר מנהל בית השקעות בשנחאי קאו פוסנג ומוסיף כי דווקא ארבעת הבנקים הגדולים במדינה נמצאים בסיכון נמוך בשלב זה. ענף נוסף במדינה שסופג את הירידות הגדולות ביותר בימים האחרונים הוא סקטור האנרגיה, המושפע מאוד מהשווקים מחוץ למדינה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן