המהפכה בדרך: האם פרס האמי יוציא את חלוצת השידור האינטרנטי מהמשבר?

חברת השידור האינטרנטי "נטפליקס" זכתה אמש בפרס האמי עבור בימויו של דיוויד לינץ' את סדרת הדרמה זוכת השבחים "בית הקלפים". למרות הצניחה החדה במניות החברה, מומחים סבורים כי הפרס היוקרתי יסייע רבות בחיזוק מעמדה בשוק.

החברה המהפכנית מספקת אלטרנטיבה ראשונה מסוגה לרשתות השידור המסורתיות ולחברות הכבלים, כשהיא מציעה את כלל תכניה לצפייה ישירה בחינם באתר האינטרנט שלה. הסדרות השונות מועלות לאתר בפעם אחת, והצופים אינם צריכים לחכות שבוע בין פרק לפרק.

"לפרס יש השפעה חשובה מאוד בטווח הארוך" מסביר ריצ'ארד גרינפילד, אנליסט בחברת הייעוץ BTIG. לדבריו, הוא מוכיח לכוכבים ולכישרונות הגדולים בהוליווד כי אפשר לזכות בהערכה מקצועית גם באמצעות פלטפורמות הפקה אלטרנטיביות, מחוץ לחברות הכבלים ורשתות השידור המסורתיות. ככל שהחברה תצליח למשוך כוכבים וכישרונות כמו דיוויד לינץ' וקווין ספייסי (אשר מככב בסדרה) – כך היא תמשיך ותתפתח.

צילום: רויטרס

גרינפילד טוען כי הירידה המתמשכת במניות החברה (4% ביום שני האחרון בלבד) אינה אינדיקציה לטווח הארוך: "החברה עלתה ב-228% מתחילת השנה. הירידה האחרונה היא התאמה של מצב החברה למתרחש בשוק בחודשים האחרונים". המבחן הבא יהיה ב-22 לאוקטובר, אז תפרסם החברה את נתוני הרבעון השלישי של שנת 2013.

מנגד, מניותיהן של רשתות השידור המסורתיות לא הושפעו מחלוקת הפרסים הנחשבים. אמנם התוכנית "The Voice" של רשת NBC זכתה בפרס תכנית הריאליטי הטובה ביותר, אך מניותיה של חברת Comcast המחזיקה ברשת נחלשו באחוז, ומניותיה של חברת דיסני המחזיקה ברשת ABC כמעט ולא השתנו על אף זכייתה של התוכנית "משפחה מודרנית" בפרס התוכנית הקומית הטובה ביותר.


 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן