המותגים שהצרכנים הכי נאמנים להם: אופנה עילית וספורט

צרכני האופנה מעדיפים מותגי עילית וספורט, כך עולה מסקר נאמנות הצרכנים שערכה חברת ברנד קי. על פי הסקר, המותג החשוב ביותר לצרכנים הוא ראלף לורן, עם 39% מההצבעות. במקום השני נמצאים בגדים ואקססוריז של קבוצות ספורט אהובות וחברת הספורט נייק. את המקום הרביעי חולקים בתי האופנה ורסאצ'ה ושאנל. המותגים העממיים יותר, ויקטוריה'ס סיקרט וגס סוגרים את הרשימה במקום ה-15.


תצוגת קולקציית חורף 2012 של המעצב ראלף לורן | צילום: רויטרס

מותגי היוקרה ואופנת העילית שיפרו השנה את מעמדן לעומת הסקר הקודם. ורסאצ'ה ושאנל עלו בחמש דרגות והגיעו השנה למקום הרביעי ונייק, הנחשב למותג ספורט מוביל, עלה בשלוש דרגות והגיע למקום השלישי. לטענת ברנד קי, במקרה של המותג המוביל, ראלף לורן, מדובר בבית אופנה הנמצא בשתי הקטגוריות, אופנה עילית וקז'ואל וזוהי כניראה הסיבה שהוא זכה למספר ההצבעות הגבוה ביותר, מאחר ומשתתפי הסקר כוללים גם צרכני קוטור וגם מותגים פשוטים יותר.

על פי נתוני חברת ברנד קי, משנת 2008 גדלה חשיבותם של מותגי אופנה בקרב צרכנים ברחבי העולם. אם בתחילת התקופה רק 8% ממשתתפי הסקר טענו שמלתחתם בנויה ברובה ממותגים, חמש שנים לאחר מכן, גדל המספר פי יותר מ- 3 והגיע ל-29%. בסקר השתתפו 7,500 מצביעים בגילאי 21-65. בחברה צופים כי מגמה זו תמשך גם בעתיד, מאחר ורמת החשיבות הגדולה ביותר למותגי אופנה נרשמה בקרב המשתתפים הצעירים יותר בסקר.

לדברי איימי שיה, סמנכ"לית פיתוח מוצרים בחברה, דווקא בתקופת המיתון, כשרוב הצרכנים נמנעים מבזבוז כסף מיותר, הם מעדיפים לקנות בגדי מותגים, הנתפסים כאיכותיים ועמידים לזמן רב יותר. "ככל שהרכישה הופכת למתוכננת יותר ואימפולסיבית פחות, הלקוחות מעדיפים לקנות מותגים בעלי מוניטין חיובי ויציב וותק רב בשוק. עובדה זו נכונה בעיקר בקניית פריטי אופנה אישיים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן