המחוזי אישר תספורת של 70% בדלק נדל"ן: "הסדר בעייתי"

בית המשפט המחוזי אישר היום את הסדר החוב של חברת דלק נדל"ן בבעלות איש העסקים יצחק תשובה. על פי החלטת השופטת אלשיך, עבור מחיקה של חובות בסך 2.15 מיליארד שקל, יזרים יצחק תשובה 880 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ולבעלי המניות של החברה. 

בהחלטתה כתבה השופטת אלשיך, "עניין לנו, במלוא הכבוד הראוי, בהסדר בעייתי, שאף אם הוא תואם את דרישות החוק, הוא רחוק מלהוות פתרון אופטימלי או אף קרוב לו, ומותיר יותר מאשר טעם רע גרידא".

יצחק תשובה | צילום: רויטרס

אלשיך ביקרה את התנהלותו של תשובה בחברה ואמרה: "בעל השליטה, אשר נטען כלפיו כי הבטיח בעבר לתמוך בחברות בשליטתו, לא רק שמסתתר מאחורי עקרון הישות המשפטית הנפרדת. זאת כאשר נוסף לכך עולות נגדו טענות קשות ביותר, של מהלך הדרגתי מבעוד מועד לניתוק החברה מיתר התשלובת, כמעט בבחינת "הפרדת הפרה החולה מן העדר", באורח אשר בסופו של יום, הותיר את הנושים וידיהם על ראשם".

עוד אמרה אלשיך כי הזרמת הנכסים על ידי בעל השליטה מאפשרת תשלום של 30% מחוב החברה למחזיקי האג"ח שלה במסגרת פריסה ל-7 שנים. כמו כן, אלשיך האשימה את עורך הדין איתן צור המייצג את דלק נדל"ן בכך שהתעלם מהבעייתיות של ההסדר. לדבריה, "לא רק שאין לקבל את בקשתו של צור ליתן ציון לשבח אלא הפוך הוא, את ההזרמה החלקית מאד שהזרים, לא ביצע תשובה במלוא הכבוד הראוי מטעמים אלטרואיסטיים, אלא בכדי לפדות זכות חקירה ותביעה אישית כנגדו וכנגד מקורביו אשר כפי שהערתי לא אחת אינה מופרכת על פניה, שלא לדבר על הנזק הכבד שהיה נגרם ליכולתו של תשובה להוסיף ולגייס כספים בשוק ההון בעתיד היה ולא היה מגיע לסיום מוסכם של הסאגה בדלק נדל"ן. יוצא כי תרומתו אישית זו לא ניתנה בידי בעל השליטה אלא בכדי להציל את עורו".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן