Forbes Israel Logo

פיסת היסטוריה: ישראל תמכור גז טבעי לפלסטינאים

השותפות במאגר לוויתן חתמו אתמול על הסכם ראשון למכירת גז טבעי לחברת-Palestine Power Generation Company (PPGC), שצפויה להקים בג'נין תחנת כח שתופעל על ידי גז טבעי ישראלי.

במסגרת ההסכם, PPGC צפויה לרכוש כ-BCM 4.75 (מיליארד מטר מעוקב) של גז טבעי לתקופה של עד 20 שנה, אשר שוויו מוערך ב -1.2 מיליארד דולר. זהו הסכם מכירת הגז הראשון שנחתם בין חברה ישראלית לחברה מחוץ לישראל, והוא צפוי להתחיל מתחילת הזרמת הגז הטבעי ממאגר לוויתן.

מאגר לוויתן מכיל כ-537 מיליארד מטר מעוקב של גז טבעי והינו מאגר הגז הטבעי הימי הגדול ביותר שנמצא בעשור האחרון בעולם. המאגר התגלה בשנת 2010, כשנה לאחר תגלית תמר המכילה כ-BCM 280 של גז טבעי.

חברת PPGC צפויה להקים בג'נין תחנת כח שתספק MW200 בעלות של כ-300 מיליון דולר. החברה מוחזקת על ידי מספר בעלי מניות והאחזקה העיקרית היא של חברת החשמל הפלסטינאית.

יצחק תשובה | צילום: רויטרס

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, הביע את שביעות רצונו מההסכם, וציין ש"שיתופי פעולה כלכליים כדוגמת ההסכם שנחתם היום יעזרו לקרב בין המדינות ויתרמו לבניית בסיס לשלום. יהיה ניתן לייצר מקומות עבודה חדשים רבים, שיתוף פעולה בעסקים וביזמות – כל אלה יחברו את הרצון המשותף של כל הצדדים להגיע להבנות ולשלום".

לרגל חתימת ההסכם, באירוע שנערך במלון אמריקן קולוני בירושלים, נכחו בין היתר שר האנרגיה הפלסטינאי, ד"ר עומר קיטאני, בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור, מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו, ונציגים מחברות נובל אנרג'י ורציו השותפות ביחד עם קבוצת דלק במאגר לוויתן.

עקב חתימת ההסכם צפויות לרכז היום מניות האנרגיה עניין רב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.