Forbes Israel Logo

בזכות פוטנציאל הנפט בלווייתן: תשובה הרוויח 270 מיליון שקל בשבוע

בזכות פוטנציאל הנפט בלוייתן הרוויח יצחק תשובה 270 מיליון שקל השבוע, כך עולה ממדד הטייקונים של פורבס ישראל. סוכנות הידיעות בלומברג פירסמה היום כי על פי הערכות של חברת נובל אנרג'י, שותפה בפרויקט לווייתן, פוטנציאל הנפט במאגר הוא כ-1.5 מיליארד חביות נפט. לאחר פרסום הכתבה, זינקה היום מניית דלק ב-1.4%. כתוצאה מכך הרוויח תשובה 101 מיליון שקל היום.

בבלומברג מסבירים כי מדובר בקידוח הגדול ביותר בהיסטוריה של ישראל שיבוצע בעומק של 6,500 מטר מתחת לפני המים. חברת דלק קידוחים בבעלות תשובה מחזיקה ב-23% מרישיון לווייתן. על פי הערכות האנליסטים, "המשמעות של מציאת הנפט עבור ישראל תהיה גדולה בהרבה ממציאת הגז הטבעי". 

אחרי תשובה ברשימת המנצחים השבועית, דוד עזריאלי שהרוויח 233 מיליון שקל. עם זאת, מניית קבוצת עזריאלי ירדה היום ב-1.7%, מה שגרם לאיל הנדל"ן להשיל 163 מיליון שקל. בנוסף, שלמה אליהו בעל השליטה בחברת מגדל הוסיף השבוע להונו 125 מיליון שקל. 

יצחק תשובה | צילום: משה בנימין

בראש רשימת המפסדים השבועית נמצא עידן עופר שאיבד 200 מיליון שקל ב-5 ימים. השערוריה הציבורית סביב חשיפת הטבות המס לחברות הגדולות במשק הביאה גם היום לירידה של 0.9% במניית החברה לישראל, מה שגרם לעופר להפסיד 75 מיליון שקל. על פי נתוני האוצר, חברת כיל שבבעלות החברה לישראל קיבלה בשנים האחרונות הטבות מס בהיקף של כ-2.2 מיליארד שקל.

עוד ברשימת המפסידים השבועית: נוחי דנקנר שממשיך להילחם על השליטה באי.די.בי, איבד השבוע 97 מיליון שקל ולב לבייב שהשיל 70 מיליון שקל מהונו ב-5 ימים. 

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.