המיליארדר החדש של סין: יזם האנרגיה המתחדשת לי האג'ון

לי האג'ון, יליד פרובינציית גואנגדונג בדרום סין ואחד מהיזמים המצליחים ביותר במדינה בתחום האנרגיה המתחדשת, נכנס רשמית לדירוג המיליארדרים העולמי, אחרי ראלי גדול במניות זרוע האנרגיה הסולארית שלו, הרשומה למסחר בהונג קונג.

מניות האנרג'י (Hanergy) סולאר גרופ, אשר נוסדה ב-1994, עלו ב-1.2% ביום שישי וננעלו בשיא של כל הזמנים. שוויין צמח פי שלושה בשנה האחרונה.

יזמים ומשקיעים בתחום האנרגיה הסולארית בסין התלהבו לשמוע את תחזיות הענף, לאחר שהממשלה הודיעה לאחרונה כי ישולמו מחירים גבוהים מהמצופה עבור אנרגיה סולרית, שניכנסו לתוקף לפי הדיווחים ב-1 בספטמבר.

מניות האנרג'י סולאר עלו גם בשבוע האחרון לאחר שהחברה הודיעה כי תקנה טכנולוגיית "סרט דק" סולארית ומניות מסוליברו הגרמנית, תמורת 353 מיליון דולר הונג קונג, או 45 מיליון דולר ארה"ב. האנרג'י הולדינג, חברת האחזקות העיקרית של לי, רכשה את סוליברו מיצרנית הציוד הסולארי הגרמנייה קיו-סלס בשנה שעברה, תמורת סכום שלא נמסר.

צילום: מתוך אתר החברה בבעלותו של האג'ון, האנרג'י סולאר

האומדן להונו של לי מהאנרג'י סולאר גרופ הנסחרת בהונג קונג – 1.1 מיליארד דולר – אינו כולל את נכסיו שאינם רשומים למסחר, בתחומי הכוח ההידרואלקטרי ואנרגיית הרוח. לי ,שמשרדי העסקים הראשיים שלו נמצאים בבייג'ין, אינו מחזיק כרגע במושב במועצת המנהלים של האנרג'י סולאר, שבתפקיד היו"ר שלה מכהן עמיתו הוותיק פרנק דאי.

לי, שדיבר בכנס המנכ"לים הגלובלי 2013 של פורבס, שנערך בשבוע שעבר בבאלי, צפה כי עד אמצע המאה יותר ממחצית מהאנרגיה העולמית תגיע ממקורות מתחדשים. כחלק מהדחיפה לכיוון רכישת טכנולוגיית הסרט-הדק המובילה, הוא רכש בינואר אתMiaSole מקליפורניה וביולי השלים את רכישת גלובל סולאר אנרג'י מאריזונה תמורת סכום שלא נמסר. את סוליברו רכש בשנה שעברה.

שלושת העסקית מתמקדים בטכנולוגיית סרט דק מסוג נחושת-אינדיום גליום סלניום, או CIGS, ולי מייחל להפוך את האנרג'י למובילה עולמית בתחום. פירסט סולאר מארה"ב היא כרגע שחקנית גלובלית מובילה. עליות נרשמו גם במניות הספקיות המתמקדות בסיליקון, שסבלו זמן רב ממחירים נמוכים יותר ומהיצע עודף בנישה הזו. ביניהן Yingli גרין אנרג'י, שעלתה ביום שישי בניו יורק ב-1.4%, לשיא של שנתיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן