המירוץ אל הרכב האוטונומי: פיתוח חדש של יצרנית השבבים Nvidia

יצרנית השבבים הגראפיים Nvidia השיקה את המעבד החדש ביותר שלה שאמור לחזק את שאיפותיה לייצור רכב שנוהג בעצמו: פרקר. המעבד הנייד החדש ישמש כמוח שמאחורי מערכת הרכב האוטונומי של החברה, Drive PX 2 שמה, שעל פיתוחה הודיעה החברה לראשונה בתערוכת האלקטרוניקה לצרכנים בחודש ינואר.

מערכת Drive PX 2 תכיל שני מעבדי פרקר, כמו גם שתיים מיחידות העיבוד הגראפיות החדשות ביותר של החברה (GPU), המכונות פסקל. ב-Nvidia טוענים ש-Drive PX 2 יידע לבצע 24 טריליון פעולות של למידה עמוקה בשנייה אחת. למידה עמוקה, תת-ענף של למידת מכונות, תאפשר למכונית לפענח את העולם שמסביבה – כמו, למשל, האם מה שמולה הוא כלב או ניידת משטרה עם סירנה על הגג.

בחברה אומרים שמעבד הפרקר החדש יציג ביצועים טובים יותר, בהשוואה למעבדים ניידים של חברות מתחרות, בשיעור שנע בין 50% ל-100%. כמו-כן, ב-Nvidia אומרים שהמעבד משך עד כה כבר פניות רבות של אנשים שמתעניינים בחומרה, בהם יותר מ-80 יצרני רכב, ספקי רכב ומרכזי מחקר אוניברסיטאיים שעובדים עמם. וולבו, למשל, מתכננת לבחון את ה-Drive PX 2 ברכבי השטח שלה בשנה הבאה.

מנכ"ל החברה מציג את המעבד החדש | צילום: ערוץ היוטיוב של Nvidia

רכבים אוטונומיים הפכו לאחרונה להזדמנות גדולה עבור Nvidia, לצד אינטליגנציה מלאכותית באופן כללי. מעבדי GPU תפסו מאוד בתחום האינטליגנציה המלאכותית, בין היתר, בשל יכולתם לבצע "מחשוב מקביל", טכניקה שמבצעת חישובים רבים בעת ובעונה אחת. זה הופך אותם להרבה יותר מהירים בהרצת רשתות עצביות של למידה מעמיקה, בהשוואה למעבדים כלליים יותר כמו אלו של אינטל. רווחיה של Nvidia ברבעון השני צמחו לכדי 119 מיליון דולר בהכנסות מעסקי הרכב שלה, זינוק של 68% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

יריבתה בשוק השבבים, אינטל, האיצה את התחרות שלה עם Nvidia בשוק המתהווה של הרכבים האוטונומיים. בחודש שעבר, היא פצחה בשותפות עסקית גדולה עם BMW ו-Mobileye על מנת לפתח טכנולוגיית רכב אוטונומי. כמו-כן, בפגישת משקיעים שהתקיימה בשבוע שעבר, אינטל הודיעה גם שהתאגיד הסיני Baidu התחייב לפתח טכנולוגיה של נהיגת רכב עצמית באמצעות פיתוחי הסיליקון של אינטל. באירוע הציגו בחברה את תוצאות הבדיקה שערכו לרכבים אוטונומיים משל עצמם – רכבי BMW עליהם הולבשו שבבי Xeon server חזקים ביותר. בעצם, מדובר בשרת שנדחס לתוך תא המטען של הרכב.

בסופו של דבר, אינטל תשלב שבבים מסוג FGPA ("מערכי שער לתכנות שדה") של חברת Altera, אותה רכשה עבור 16.7 מיליארד דולר, על מנת להאיץ את פעילות האלגוריתמים המבצעים למידה עמוקה. לעת עתה, אינטל רק בוחנת את הרכבים בחניונים, והיא לא יכולה לעבור מהירויות מסוימות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן