המכונית היקרה בעולם: פרארי מודל 62 נמכרה תמורת 38 מיליון דולר

פרארי 250 GTO מודל 1962 הפכה ביום חמישי למכונית היקרה בעולם, כאשר נמכרה במכירה פומבית בקליפורניה תמורת 38 מיליון דולר. אך מחיר השיא דווקא אכזב את המוכרים שציפו כי שהסכום יגיע עד כדי 60 מיליון דולר.

הפרארי GTO נחשבת למכונית המודרנית הנחשקת ביותר. היא ייחודית בשל הסטייל שלה, הייחוס שלה כמכונית מרוץ, והיותה שילוב עדין בין רכב כביש ורכב ספורט. הרכב הספציפי שנמכר נחשב נדיר במיוחד ויוצרו רק 39 פרטים מסוגו.

הוא יוצר ב-11 בספטמבר 1962 והיה רוב השנים בבעלותו של פבריציו ויולטי שקנה אותו ב-4,000 דולר מבעליו הקודמים, הנרי אוריילר, שנהרג כאשר התרסק עם הרכב לתוך חומה. לאחר מכן, הרכב נבנה מחדש במפעל פרארי וויולטי נהג בו במרוצי וינטאג' עד מותו ב-2010.

"אלי הטוב, יש לנו שיא עולם חדש", הצהיר מנהל המכירה הפומבית רוברט ברוקס לאחר סיום האירוע. "השיא הקודם עמד על 30 מיליון דולר, ואנחנו כמעט 30% מעל זה. זה הרבה כסף, זאת עליה גדולה".


38 מיליון דולר | צילום: רויטרס

ה-GTO הפכה לסמל הסטטוס האולטימטיבי בעולם המכוניות האקזוטיות. בין המחזיקים ברכב היוקרתי אפשר למצוא את ראלף לורן, מתופף הפינק פלויד, ניק מייסון, ויורש וול-מארט, רוב וולטון. בעלי המכוניות נוהגים לקיים בשנים האחרונות מפגשים אקסקלוסיביים, כך שהרכב למעשה גם מעניק כרטיס כניסה לאחד ממועדוני החברים היוקרתיים בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן