הממשלה אישרה את הצעת האוצר להנהיג תקציב דו שנתי קבוע

הממשלה אישרה הבוקר ברוב קולות את הצעתו של שר האוצר, יובל שטייניץ להנהגת תקציב דו שנתי קבוע בישראל. במידה ונקבעו בחירות שמועדן לפני תום שנת התקציב הראשונה או כאשר הממשלה, לפי הצעת שר האוצר ובאישור הכנסת, קבעה כי התקציב יהיה חד-שנתי בשל מצב כלכלי חריג.

ממשרד האוצר נמסר כי הנהגת תקציב דו-שנתי יוצרת וודאות גדולה יותר לממשלה ולמשק, המשפיעה לטובה על יכולת העבודה של גופים העובדים מול משרדי הממשלה, או הנתמכים על ידה. מהלך זה מגביר את אמינותה הפיסקאלית של ישראל כלפי גורמים בסקטור העסקי, והן מול גורמים בינלאומיים. גורמים כלכליים עולמיים, כדוגמת ה-OECD וקרן המטבע הבינלאומית, קבעו כי שמירה על מסגרת תקציב דו-שנתית חדשנית חיזקה את תכנון הוצאות הממשלה ואת יישומן בפועל, וסייעה לחוסנו של המשק הישראלי.

הצעתו של שר האוצר זוכה להתנגדות מצד היועצת המשפטית של ועדת הכספים בכנסת שגית אפיק. בחוות דעת שכתבה, מתחה אפיק ביקורת על ההצעה בטענה כי היא מורידה את רמת השקיפות הממשלתית ועלולה להקשות על הוועדה להתעמק בפרטי התקציב. 

לאחר אישור הצעתו, אמר שר האוצר: "ישראל הופכת למדינה הראשונה בעולם שעוברת באופן קבוע לתקציב דו-שנתי, זאת להוציא חריגים כגון שנת בחירות. מדובר ברפורמה מהפכנית בתהליך התקצוב שזוכה לתמיכה נלהבת מקרן המטבע הבינלאומית ומזכ"ל ה- OECD אנחל גוריה ״.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן