הממשלה יוצאת לדרך: יש עתיד והבית היהודי חתמו על ההסכמים

מפלגות יש עתיד והבית היהודי חתמו היום (ו') על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד-ביתנו, הצטרפו לתנועה בראשות ציפי לבני ויהיו באופן רשמי בממשלת בנימין נתניהו השלישית, הממשלה ה-33 של ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החתימה ואמר: "נעבוד יחד בממשלה החדשה בשיתוף פעולה למען כלל אזרחי ישראל. נפעל לחיזוק ביטחונה של המדינה ולשיפור איכות החיים של האזרחים״. במוצאי שבת יגיע ראש הממשלה נתניהו למשכן הנשיא כדי להודיע לנשיא המדינה שמעון פרס על השלמת המשימה שהוטלה עליו.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר לאחר החתימה: "הבטחנו בבחירות לדאוג ליוקר המחיה, להגביר את התחרותיות במשק ולהחזיר את הנשמה היהודית למדינה – וכעת השגנו את הכלים לכך. זאת ממשלת ההזדמנות הגדולה – ולא נפספס אותה. שבוע הבא מתחילים לעבוד – כולנו ביחד".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, רשם מחד הישגים נכבדים במהלך המו"מ הקואליציוני ולדעת רבים אף 'כופף' את ידו של נתניהו, אולם מאידך הוא יכהן כשר האוצר – תפקיד בו לא ממש חשק לאור המצב הבעייתי של המשק הישראלי.

בנט ולפיד. הגיעו לפשרה עם נתניהו כדי להקים קואליציה. צילום: מרק ישראל סלם

"יש עתיד" תקבל לידיה, מלבד תיק האוצר, גם את תיק החינוך, בו צפוי להחזיק ח"כ שי פירון, וכן תיקי הרווחה והבריאות, בהם צפויים להחזיק חברי הכנסת מאיר כהן ויעל גרמן, ותיק המדע והטכנולוגיה בו צפוי לכהן ח"כ יעקב פרי. כמו כן, ח"כ עפר שלח צפוי להתמנות לסגן שר הביטחון מטעם המפלגה. להישגים הללו יש לצרף את ההסכמות אליהן הגיעו המפלגות באשר לשוויון בנטל, להעלאת אחוז החסימה ולתחומים נוספים.

גם בנט רשם הישגים לא מעטים במהלך המו"מ הקואליציוני. הוא עצמו יכהן כשר הכלכלה והמסחר, גרסה חדשה ומשודרגת של תיק התעשייה, המסחר והתעסוקה.בנט גם יהיה אחראי על המשרד לענייני התפוצות והמשרד לענייני ירושלים, בעוד שמס' 2 בסיעתו, ח"כ אורי אריאל, צפוי להתמנות לתפקיד שר הבינוי והשיכון. ח"כ אורי אורבך צפוי להתמנות לשר לענייני גמלאים.בנוסף, תזכה הבית היהודי לשני תפקידי סגני שרים, אחד מהם לענייני דתות והאחר במשרד החינוך. אחד ההישגים החשובים של בנט זה העובדה כי מפלגתו קיבלה גם את ראשות וועדת הכספים.

בימים האחרונים התחוללה דרמה פוליטית של ממש, כאשר המו"מ היה על סף פיצוץ אחרי שלפיד סירב לוותר על תיק החינוך, מה שהביא את נתניהו להציב לו אולטימטום. לבסוף בליכוד-ביתנו חזרו בהם מהאולטימטום והגיעו לפשרה עם יש עתיד והבית היהודי שאפשרה את החתימה על ההסכמים.

במסגרת הפשרה תקבל מפלגתו של יאיר לפיד את משרד החינוך, אך תוותר על משרד הפנים שיישאר בידי הליכוד ועל ראשות ועדת הכספים שתעבור למפלגה של בנט. מיני-דרמה נוספת התפתחה אתמול בזמן שהסיעות היו אמורות לחתום על ההסכמים הקואליציונים, כשנתניהו חזר בו מהבטחתו להעניק לבנט ולפיד את התואר "סגני ראש הממשלה". לבסוף הסכימו השניים לוותר על התואר חסר המשמעות כדי לאפשר את הרכבת הקואליציה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן