המסחר באחד העם ננעל ביציבות, מניית טבע זינקה 3.6%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה מעורבת. מרבית תשומת הלב בבורסה הוקדשה היום לעסקת הענק בין פייסבוק לוואטסאפ, כשגם לנעילה השלילית אתמול בוול סטריט, לאחר פרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה שחשפו חילוקי דעות בצמרת הבנק, הייתה השפעה לא מעטה על המסחר.

לאחר שבמשך מרבית היום התקיים המסחר בירידות שערים, בשעה האחרונה אלו התמתנו מעט, והמסחר ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו סביב רמות הפתיחה, ומדד הבנקים איבד 0.6% מערכו. מדד התקשורת התחזק ב-1.3%, מדד הנדל"ן ירד ב-0.2% ומדד הנפט והגז נסחר ללא שינוי.

צילום: אהוד כהנים

אתמול פורסמו הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה בינואר, מהם עלה כי לא כל ראשי הבנק מאמינים כי הכלכלה האמריקאית חזקה מספיק לשם המשך מדינות צמצום ההרחה הכמותית. מולם חלק מחברי הפד גורסים שיש להעלות את הריבית בארה"ב כבר כעת ולא להשאירה תקופה ארוכה על רמה אפסית כפי מעוניינת יילן. אל החששות שהעלה הפרסום הצטרפו גם חוסר היציבות הפוליטית באוקראינה, טורקיה, ונצואלה ותאילנד, דבר המגביר את החשש מפני התלקחות מחדש של המשבר הפיננסי במדינות המתפתחות.

את מרבית תשומת הלב בבורסה הישראלית ריכזו היום שותפויות תמר, אשר דיווחו אתמול כי חתמו על הסכם עם חברות ירדניות להספקת גז טבעי מהמאגר. דלק קידוחים יהתחזקה היום ב-0.1%, ואילו אבנר הוסיפה 0.4% לערכה. מניית חברת התרופות "טבע" זינקה היום והוסיפה 3.6% לערכה.

ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "הדולר-שקל דשדש יום נוסף סביב רמת המפתח של 3.50, וזאת למרות הזינוק של הדולר בעולם ביממה האחרונה, כאשר מדד הדולר מתרומם מרמת השפל השנתית ומטפס מ-79.9 ל-80.2. המשך התחזקותו של הדולר בעולם אמורה לדחוף גם את הדולר-שקל מעלה, ואם נראה עלייה מעל 3.515 הדבר עשוי ליצור מומנטום כלפי מעלה, שוב לעבר אזור 3.54-3.55. מנגד, הצמד עדיין מצוי בסיכון ואם נראה שבירה מתחת ל-3.50 הדבר עשוי ליצור סחף שלילי כלפי מטה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן