המסחר באחד העם ננעל ביציבות על רקע ההסלמה הנוספת בדרום

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום ביציבות על רקע מגמה זהה במסחר בוול סטריט, ועל רקע סיומה של הפסקת האש הומניטארית עליה סיכמו ישראל והחמאס במהלך היום. בין השעות 10:00-15:00 הסכימו הצדדים לנצור את האש, אם כי כמה רקטות נורו מרצועת עזה גם במהלך ההפוגה. אך מי שחשב כי ההפוגה תימשך לכדי הפסקת אש כוללת התבדה: כבר דקה לפני השעה 15:00 החלו מטחי רקטות בלתי פוסקים מהרצועה אל עבר ערי ישראל, כשדיווחים שונים בתקשורת הבינ"ל על הסכם אשר ייכנס לתוקפו מחר בבוקר הוכחשו נמרצות על ידי גורמים ישראלים ופלס' כאחד. 

בבורסה כאמור, ננעל המסחר ביציבות כאשר מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו סביב רמות הפתיחה,  ומדד הבנקים הוסיף 0.4% לערכו. מדד התקשורת התחזק ב-1%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.2% ומדד הנפט והגז התחזק ב-0.2%.

מניית חברת טאואר זינקה היום וטיפסה 8.7%, לאחר שאתמול זינקה בוול סטריט ב-15%, ללא כל הודעה מצידה. מניית טבע חזרה גם היא עם פער מהמסחר בוול סטריט, אם כי בכיוון ההפוך – והמנייה ירדה היום 2.2%.

צילום: אהוד כהנים

מנתוני התמ"ג הסופיים לרבעון הראשון של 2014, שהתפרסמו אתמול עולה כי הצמיחה במשק הסתכמה ב-2.9% לעומת 3.3% ברבעון האחרון של 2013. האומדן הראשוני של הלמ"ס עמד על 2.1% וצייר תמונה מדאיגה על מצב המשק. כעת כאמור, תוקן הנתון באופן משמעותי כלפי מעלה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל התייחסו הבוקר אל שוק המט"ח וציינו כי "הדולר אמנם התחזק אמש בשוק העולמי, מה שהתבטא גם במסחר למול השקל, ואולם זו היתה התחזקות מינורית. השבירה מתחת לרף של 3.4 היא בלתי נמנעת. הלחץ על הצמד ממשיך להיות כבד וכל ניסיון התאוששות מאבד מומנטום מהר מאוד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן