המסחר באחד העם ננעל בירידות: אופקו איבדה 14% מערכה

הבורסה בתל אביב ננעלה היום בירידות שערים זה היום השני ברציפות,על רקע המגמה השלילית במסחר בוול סטריט והנעילה השלילית בבורסות אסיה.

מדד ת"א 25 ירד היום ב-0.6%, כמו גם מדד מדד ת"א 100. מדד הבנקים איבד 0.5% מערכו, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.3% ומדד הטכנולוגיה רשם ירידה של 0.4%. מנגד, מדד הנפט והגז התחזק ב-0.9%. מדד התקשורת נסחר ללא שינוי משמעותי.

מניית אי די בי המשיכה לרכז עניין גם היום לאחר שמחזיקי האג"חים החליטו להעביר את השליטה אל קבוצת אלשטיין-בן משה ונוחי דנקנר, שאינו מתכוון לוותר, מתכונן לקרב משפטי על עתידו הכלכלי. אי די בי אחזקות איבדה היום 1.7% מערכה. 

מי שהשפיעה רבות על המגמה השלילית במסחר היתה חברת אופקו (בבעלותו של פיליפ פרוסט), אשר צנחה ואיבדה 14% מערכה – זאת לאחר שבית השקעות אמריקאי מוביל  פרסם סקירה מקיפה אודות החברה, לפיה המנייה נסחרת על פי ערך הגבוהה בהרבה מערכה האמיתי.

מנגד, מניית חלל תקשורת זינקה היום בכ-8% בעקבות פרסומים על קידום תהליכים למכירתה בסכום הקרוב ל-2 מיליארד שקל. בהודעה לבורסה מסרה החברה שבשליטת שאול אלוביץ' כי "בהמשך לפרסום בעיתונות מתכבדת החברה להודיע, כי לנוכח התעניינות מצד גורמים שהביעו עניין במיזוג או ברכישת החברה, דירקטוריון החברה קיבל החלטה לבחון את האפשרות לביצוע עסקה כאמור. במסגרת זאת שכרה החברה את שרותיו של בנק השקעות בינלאומי כדי לייעץ לה בנושא. יודגש, כי הליך הבחינה כאמור הינו בשלבים מקדמיים ביותר ואין כל וודאות אם עסקה כאמור תצא אל הפועל או בדבר תנאיה או המתווה שלה."


צילום: אהוד כהנים

שר האוצר אמר הבוקר בכנס התאגידים כי מעמד הביניים הישראלי, שהעלה את הרווחים של המדינה בכמעט 27%, הרוויחו לכיסו הפרטי 2% בלבד. "הם בנו את הכלכלה הישראלית, הם הפכו אותה לסיפור הצלחה, הם שמו אותה בטופ של המדינות המפותחות – והם לא הרוויחו מזה כלום". לפיד הוסיף כי "מדינת ישראל צריכה לשאוף לצמיחה ממוצעת שתעבור את ה-5% בשנה בעשור הקרוב. זה לא בשמיים, היו לנו מספרים דומים בעבר הלא רחוק, אבל אנחנו צריכים לפעול בכל דרך כדי לחזק את הייצוא ודרכו את הצמיחה."

בזירת המט"ח, הבמטים ממשיכים להיות מופנים אל בנק ישראל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל מנסה להתייצב מעל רמות השפל. מצד אחד, הצמד לא נשבר ביממה האחרונה מתחת ל-3.48, אך גם לא הצליח לטפס מעל רף 3.50, והלחץ על הצמד נותר כבד. בנק ישראל כרגע משקיף מהצד, אבל ירידה מתחת לשפל ב-3.48 עשויה להביא את הבנק להתערב במסחר, כדי למנוע מפולת מסוכנת בשער החליפין.

יוסי פריימן, מנכ"ל פרימו ניהול סיכונים אומר היום כי "בניגוד לשנה שעברה, שבמהלכה חברת החשמל היתה לשחקן מרכזי ברכישה עקבית ומשמעותית של דולרים מדי חודש לצורך מימון רכש הסולר והמזוט, כיום, בנק ישראל אמור למלא את התפקיד, אולם לאחרונה ועל רקע העובדה שבמהלך השנה בנק ישראל רכש דולרים בהיקף נרחב מעדיף הבנק בשלב הנוכחי לגרור ולהמתין לתוכנית על בטרם ישוב לפעול בהיקפים משמעותיים בשוק המט"ח המקומי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן