המסחר באחד העם ננעל בירידות; בבילון ירדה ב-4.6%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל הערב בירידות שערים על רקע המשך הדיונים בוושינגטון על פתרון משבר התקציב ומשבר תקרת החוב ותחילת עונת הדוחות בארה"ב.

מדד תל אביב 25 ירד ב-0.6%, מדד תל אביב 100 נחלש גם הוא ב-0.6%, ומדד הבנקים איבד מערכו 0.4%. מדד הנפט והגז ירד ב-0.9%, מדד התקשורת נסחר בירידה של 0.1%, ומדד הנדל"ן השיל 1.2%.

לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה דחה אמש את הצעת הפשרה של הרפובליקנים בבית הנבחרים, עובר כעת המוקד אל הסנאט, בו מנסים להעביר הדמוקרטים הצעה להעלאת תקרת החוב ואישור התקציב לתקופה מוגבלת, אולם לעת עתה אין רוב להצעה.

פתיחת שבוע חיובית. הבורסה באחד העם | צילום: אהוד כהנים

אתמול פרסם ה-G20, פורום 20 הכלכלות הגדולות בעולם, הצהרה, המביעה דאגה ממשבר תקרת החוב בארה"ב. בתום פגישה בין שרי האוצר והנגידים של 20 המעצמות הכלכליות, נאמר כי על ארצות הברית "לנקוט בפעולה דחופה" על מנת למנוע מצב הרסני של חדלות פירעון.

בתוך כך, נגיד בנק ישראל לשעבר, סטנלי פישר העריך בראיון לרשת בלומברג כי המשבר בארה"ב קרוב לפתרון וכי הוא איננו מודאג מכך. פישר הוסיף כי רוב הדאגה צריכה להיות מופנית אל הנעשה באירופה.

מניית טבע עלתה ב-0.5%, לאחר שהודיעה ביום חמישי האחרון על מהלכי התייעלות הכוללים פיטורי 5,000 עובדים ברחבי העולם, כ-800 מתוכם בישראל. החברה לישראל איבדה היום 2.8% מערכה ובבילון נפלה ב-4.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן