המסחר באחד העם ננעל בירידות: מניות הנדל"ן נפלו ב-2%

הבורסה בתל אביב התאפיינה היום בירידות לאחר שאתמול נסגרה בעליות שערים ולאחר שוול סטריט ננעלה ביציבות. באסיה ננעל היום המסחר במגמה שלילית.

מדד ת"א 25 נחלש כעת ב-0.7%, ת"א 100 רשם ירידה של 0.7% ומדד הבנקים נסחר בירידה של 0.8%. מניות התקשורת נסחרות ביציבות, מדד הנדל"ן ירד ב-2%, ומדד הנפט והגז נסחר התחזק ב-0.5%.

שני מקרי מוות נוספים עלולים להיות מיוחסים לשגיאה באריזת תרופות של טבע – כך דווח אתמול לסוכנות התרופות הצרפתית (MSNA), אשר החליטה להחזיר לבדיקה את התרופה Furosemide. אתמול דיווחו כלי התקשורת במדינה כי החברה שיווקה תרופה לטיפול בנדודי שינה תחת אריזה של תרופה לאי ספיקת לב. על פי הדיווחים הרשויות בצרפת בודקות האם הטעות גרמה למותו של קשיש צרפתי שנטל את התרופה הלא נכונה. מניית החברה עלתה ב-0.7%.

היום בשעה 14:30 הגיש שר האוצר, יאיר לפיד, את התוכנית הכלכלית לשנים 2013-2014 ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. מוקדם יותר היום השתתף לפיד בדיוני ועדת הכספים בנושא פרק ד' בחוק הריכוזיות – פרק הנוגע להפרדה בין אחזקה צולבת של נכסים פיננסיים ונכסים ריאליים.

"זה לא לוקח יומיים, לתקן תמיד יותר קשה מאשר להרוס", אמר לפיד. "רוב האנשים סביב השולחן הם אנשים פוליטיים. קל לכם לדמיין את עצמכם במקומי. אדם פוליטי לא רוצה להיכנס לתפקידו ומיד להעלות את המע"מ באחוז אחד. עושים רק אם אין ברירה, כדי לתקן את המשבר הפיסקאלי".


לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

אתמול הודיעה אי.די.בי כי תוותר על הכוונה למכור את כלל ביטוח לכור, ותמקד את מאמציה למכירת החברה לצדדים שלישיים. ההחלטה התקבלה לנוכח החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שלשום, לפיה נקצב פרק הזמן להתקשרות בהסכם למכירת כלל ביטוח עד 22 באוגוסט 2013 ובהמשך לכך שהחברה העריכה בסבירות נמוכה את מימוש האפשרות של מכירת כלל ביטוח לכור. מניית החברה נסחרה בירידה של 4.3%.

כיל תעניק לעובדיה תכנית תגמול בעלות של 45 מיליון דולר. החברה אישרה היום תכנית תגמול ארוכת טווח לכ-11,300 עובדיה ברחבי בעולם. תוכנית התגמול אמורה לאפשר לעובדים ליהנות בצורה ישירה מהצלחת כיל כולה, וזאת מעבר להצלחת מגזר עסקי מסוים. תוכנית זו הינה בנוסף לסך כל התקבולים וההטבות הרגילים המחולקים לעובדים. מדובר בתוכנית תגמול אשר מקשרת בין הגידול בפעילות כיל לבין התגמול לעובדים, ובכך משתפת את העובדים בצמיחת החברה. 

בארה"ב, קיבל אתמול הנשיא ברק אובמה חדשות טובות: סוכנות דירוג האשראי S&P העלתה את תחזית האשראי של ממשלת ארצות הברית מתחזית שלילית ל-"יציב", כאשר היא כותבת כי הסבירות להורדת דירוג בטווח הקרוב של דירוג האשראי של המדינה ירדה לפחות מ-33%.

כלכלני S&P נימקו את החלטתם וציינו את חוזקה של הכלכלה האמריקאית והדולר היציב. בהודעה של הסוכנות נכתב כי השיפורים האחרונים בתקבולי המס והפעולות שננקטו כדי לטפל בבעיות התקציב לטווח הארוך ייצבו את הכלכלה האמריקאית. מנגד, הסוכנות העלתה חששות לגבי היכולת של קובעי המדיניות להתמודד עם בעיות ארוכות שנים בשל העמקת השסע המפלגתי בוושינגטון (בין הדמוקרטים לרפובליקנים) בעשור האחרון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן